ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شفشاون» شهری به رنگ آسمان

چشم‌گیر ترین ویژگی شفشاون رنگ آبی آن است؛ خانه‌ها، پیاده‌رو ‌ها، دیوارها، بام ساختمان‌ها، درها، پنجره‌ها و زمین این شهر با رنگ آبی لاجوردی رنگ‌آمیزی شده است.

شهر آبی شفشاون (Chefchaouen)، شهری است در شمال غرب کشور مراکش و در کنار کوه‌های ریف واقع شده است. این شهر که در استانی به همین نام قرار دارد، یکی از شهرهای زیبا و توریستی مراکش به شمار می‌رود. شفشاون شهر  ۳۵ هزار نفری و تاریخی، بر کرانه ساحل مدیترانه و در جنوب تنگه جبل الطارق است.

چشم‌گیر ترین ویژگی شفشاون رنگ آبی آن است؛ خانه‌ها، پیاده‌رو ‌ها، دیوارها، بام ساختمان‌ها، درها، پنجره‌ها و زمین این شهر با رنگ آبی لاجوردی رنگ‌آمیزی شده است. حدود دویست هتل در شفشاون فعالیت دارند و در تمام فصول به ویژه فصل تابستان میزبان هزاران توریست از سراسر دنیا هستند. صنایع دستی بومی شفشاون طرفداران بسیاری دارد؛ عرضه این کالاها در مغازه‌های کوچک این شهر که در کوچه‌های آبی‌رنگ آن واقع شده‌اند شهر را دیدنی‌تر میکند.

صنعت گردشگری در شفشاون در حال رشد و توسعه است. تاثیر سفرهای پرتعداد توریست‌های اسپانیایی به این شهر در برخی زمان‌های خاص نظیر هفته مقدس (Semana Santa) و ایام کریسمس در این خصوص کاملاً مشهود است. غار عمیق Kef Toghobeit در استان شفشاون، با حدود چهار کیلومتر درازا و هفتصد متر عمق یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این منطقه است. غار مزبور یکی از عمیق ترین غارهای آفریقا به شمار می‌رود.

[sliderpro id="59"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.