ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تندروها به هاشمی رفسنجانی: رد صلاحیت شود

به دنبال انتقاد اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت از تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت حسن خمینی، نوه رهبر پیشین ایران، محافظه‌کاران تندرو او را «مفسد و منحرف» نامیدند و خواهان رد صلاحیت‌اش شدند.

به دنبال انتقاد اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت از تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت حسن خمینی، نوه رهبر پیشین ایران، محافظه‌کاران تندرو او را «مفسد و منحرف» نامیدند و خواهان رد صلاحیت‌اش شدند.

حمید رسایی، یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری که صلاحیتش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید نشده، با استناد به سخنان روح‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران که منتقدان شورای نگهبان را «مفسد و منحرف» خوانده، هاشمی را به «فساد و انحراف» متهم کرد.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه مانند فارس و راه دانا نیز با انتشار مطالب متعدد، سخنان هاشمی رفسنجانی در انتقاد از شورای نگهبان را مورد حمله قرار دادند و خواهان ردصلاحیت او شدند.

اکبر هاشمی رفسنجانی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت‌‌اش از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه ۱۲ بهمن در واکنش به رد صلاحیت حسن خمینی، کاندیدای مجلس خبرگان، از شورای نگهبان به‌شدت انتقاد کرد و گفت کسانی که او را ردصلاحیت کرده‌اند «هدیه‌ خوبی به بیت امام ندادند».

حسن خمینی نیز پیشتر به این تصمیم شورای نگهبان اعتراض کرده اما گفته بود امیدی ندارد که از این اعتراض نتیجه بگیرد.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور ۸۰۱ داوطلب برای نامزدی مجلس خبرگان ثبت ‌نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها ۱۶۶ نفر از این افراد را تأیید صلاحیت کرد.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتخابات, هاشمی رفسنجانی, حسن خمینی, مجلس خبرگان, شورای نگهبان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    اکبر شاه یا امیرکبیر قلابی  خود از عوامل اصلی دیکتاتوری و فساد موجوداست . آقای رفسنجانی اعتراف کنید! این گوی و این میدان تغییر مرجع بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در مجلس خبرگان و واگذاری آن به فقهای شورای نگهبان ، نقشه مشترک خامنه ای و رفسنجانی بود. این تغییر در نخستین سال رهبری خامنه ای صورت گرفت و اگر رفسنجانی از آن رسوایی حمایت نمی کرد قطعاً خامنه ای موفق به اجرای آن نمی شد. در آن زمان ، بسیاری از فعالان سیاسی اعلام کردند وظیفه مجلس خبرگان ، نظارت بر عملکرد رهبری است و نباید بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در آن مجلس به کسانی واگذار شود که منصوب رهبر هستند. اما رفسنجانی، ازاین تغییر حمایت کرد ، وزیر کشور دولت او هم از نق زن ها خواست خفه شوند!. نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره رهبری خامنه ای توسط دولت رفسنجانی برگزار شد. در آن انتخابات ، رد صلاحیت کاندیداهای مستقل و منتقد توسط عوامل اجرایی وابسته به دولت رفسنجانی در حدی بود که فریاد همه را بلند کرد!!