ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو تن از فعالان عرفان حلقه در مشهد بازداشت شدند

علیرضا نجیمی و محمدعلی ایزدی، دو وبلاگ‌نویس هوادار عرفان حلقه (عرفان کیهانی)، توسط مأموران لباس شخصی در مشهد بازداشت شدند.

علیرضا نجیمی و محمدعلی ایزدی، دو وبلاگ‌نویس هوادار عرفان حلقه (عرفان کیهانی)، توسط مأموران لباس شخصی در مشهد بازداشت شدند.

عکس: آرشیو

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت این دو نفر روز شنبه ۱۰ بهمن‌ماه صورت گرفته و هنوز از وضعیت و محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

عرفان حلقه، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

محمدعلی طاهری، رئیس «عرفان حلقه»، به دلیل «توهین به مقدسات»، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است. او سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

چندی پیش نیز سارا ساعی، از طرفداران عرفان حلقه نیز به دادگاه احضار شد و باید ۲۰ بهمن جاری در دادگاه حاضر شود.

اتهامات ساعی «اخلال در نظم عمومی» و «شرکت در تجمع غیرقانونی در حمایت از محمدعلی طاهری» اعلام شده است.

در ادامه آزار و فشار بر فعالان این گروه، سعید اردشیر که از تابستان سال جاری در زندان رجائی‌شهر کرج زندانی است، طی یک پرونده‌سازی جدید به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سعید اردشیر بهمن‌ماه ۱۳۹۱ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و چند مدت در زندان اوین نگهداری و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. او یک سال بعد به اتهام «توهین به مقدسات از طریق فعالیت در عرفان حلقه» به پنج سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم، و حکم مذکور در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید گردید.

سعید اردشیر تابستان امسال بار دیگر دستگیر و حکم حبس‌اش اجرا شد.

طی ماه‌های اخیر طرفداران محمدعلی طاهری، موسس و رهبر این گروه نیز، که بارها مقابل زندان اوین و مراجع قضایی دست به تحصن و تجمعات اعتراضی زده بودند، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.