ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال آمریکا از اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

عربستان سعودی که در بمباران‌های ائتلاف جهانی ضد داعش شرکت فعالی نداشت اکنون می‌گوید حاضر است نیروی زمینی خود را به سوریه اعزام کند. آمریکا از این پیشنهاد استقبال کرده است.

عربستان سعودی آمادگی خود را برای اعزام نیروی زمینی به خاک سوریه به‌منظور مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) اعلام کرد. آمریکا از این پیشنهاد استقبال کرده است.

محمد بن سلام؛ وزیر دفاع عربستان سعودی و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا

ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان سعودی گفت اگر ائتلاف جهانی ضد داعش به‌رهبری آمریکا موافق باشد عربستان سعودی حاضر است نیروی زمینی خود را وارد سوریه کند.

عربستان سعودی در این ائتلاف حضور دارد اما تاکنون به‌شکل فعال در حملات هوایی آن شرکت نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا گفت این کشور در مورد اعزام نیروی زمینی نمی‌خواهد فکر کند اما از این که اعضای ائتلاف می‌خواهند نقش بیشتری داشته باشند استقبال می‌کند.

در همین حال اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از پیشنهاد عربستان سعودی استقبال کرد و گفت این پیشنهاد را در نشست وزیران دفاع عضو ائتلاف ضد داعش که قرار است در بروکسل برگزار شود مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس برآوردهای بانک جهانی جنگ سوریه ۳۵ میلیارد دلار به اقتصاد منطقه زیان وارد کرده است.

در گزارش جدید بانک جهانی درباره منطقه خاورمیانه آمده است که کشورهای همسایه سوریه به‌دلیل جمعیت زیاد پناهجویان سوری در این کشورها با مشکل مالی بزرگی مواجه شده‌اند. در این کشورها چهار میلیون پناهجوی سوری به‌سر می‌برند. در داخل سوریه نیز حدود ۱۳ میلیون نفر آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصری از تهران

    دوستان ناشناس سلام. اجازه دهیدم تا پیش از آنی که دوباره به زندتان برگردم این پیام رحمت امام خمینی ره را برایتان بگذارم. نمی دانم چه به روزم خواهد امید اما دو امید دارم. اول اینکه رادیو زمانه قبول کند تا این پیام را زیر چنیدن مطلب در چند صفحه بنویسم. دیگر اینکه هر کسی می تواند این فیلم را برای دیگران بفرستد. کسانیکه دستشان باز است آنرا روی کلید USB ; CD ; DVDضبط کنند و بدیگرا برسانند. با تشکر زندانی سیاسی https://www.youtube.com/watch?v=J1Pi5RXatUo

  • میترا

    به سلامتی و میمنت بالاخره ایران و عربستان جایی برای رویارویی مستقیم پیدا کردند. پشتوانه یکی شرق و پشتوانه دیگری غرب. مهمترین دستاورد این امر قطار تابوت های بیشتری از پاسداران و بسیحی ها ( گشتاپو و اس آ ) است که به سمت کشور روانه خواهد شد و بدنه سپاه در نهایت نسبت به تصمیم سازیهای ابلهانه خواهد شورید. سوریه اینک به صحنه جنگ فرق مسلمان با هم تبدیل شده و هیچ ( هیچ!!!) یک از آنهایی که برای کودکان غزه سینه می زندند و در خیابان رژه می رفتند و کفن پوش و طومار نویس می شدند اینک دم بر نمی آورند و سینه چاک نمی کنند و خاک بر فرق نمیافشانند، انگار نه انگار میلیونها زن و کودک بی پناه در معرض مرگ و بلا هستند. تو گویی مسلمان حق دارد هر بلایی خواست سر مسلمان بیاورد ولی نمایش غیرت مسلمانی و بشری ما تنها ویژه تهاجم یهودی و مسیحی به بیضه اسلام است! زهی بیشعوری، زهی جهل و بی شرافتی!