ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتشفشان ساکوراجیما در جنوب ژاپن فوران کرد

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که آتشفشان ساکوراجیما در جزیره جنوبی کیوشو، در ساعت ۱۹ به وقت محلی (۲۲ به وقت گرینویچ) فعال شده و تمامی طول شب فعال بوده است.

شعله‌های گدازه‌های آتش، گازهای رنگی، دود و نورهای رعد و برق مانند آسمان شب دامنه ساکوراجیما را در شب ۴ فوریه/۱۵ بهمن روشن کردند.

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که آتشفشان ساکوراجیما در جزیره جنوبی کیوشو، در ساعت ۱۹ به وقت محلی (۲۲ به وقت گرینویچ) فعال شده و تمامی طول شب فعال بوده است.

این فوران کشته یا زخمی‌ای به‌جای نگذاشته و آسیب‌های انسانی دیگر نیز گزارش نشده‌اند. چند روزی است که مقامات محلی ورود به منطقه این آتشفشان را تا شعاع دو کیلومتری ممنوع کرده‌اند.

ساکوراجیما یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن است؛ این موجب می‌شود مقامات محلی برای چنین رخدادهایی آماده باشند. به غیر از دهانه، مسیرهای حرکت گدازه به پایین نیز کم‌وبیش مشخص است و این موجب می‌شود که پس از اخطار سازمان زمین‌شناسی ژاپن، مقامات محلی ساکنان جزیره را از اطراف آتشفشان تخلیه کنند.

آخرین فوران عمده کوه ساکوراجیما در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ بود. در سال ۲۰۱۳، ساکوراجیما شدیدترین فوران را به‌جای گذاشت که در آن در سال، دود و خاکستر حدود ۲ کیلومتر به هوا پرتاب می‌شدند.

مجمع‌الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام یک «حلقه آتشین» از آتشفشان‌ها و خطوط گسلی را تشکیل می‌دهند که در میان آنها بیش از ۱۰۰ آتشفشان وجود دارد.

فیلم لحظات فوران ساکوراجیما را ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.