ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل نقض حقوق کودکان در ایران را محکوم کرد

کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در قطعنامه تازه‌ای ایران را به نقض حقوق کودکان، از جمله حقوق دختران زیر ۱۸ سال، محکوم کرد.

کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در قطعنامه تازه‌ای ایران را به نقض حقوق کودکان، از جمله حقوق دختران زیر ۱۸ سال، محکوم کرد.

به‌گزارش «عدالت برای ایران»، عالی‌ترین مرجع بین‌المللی در زمینه حقوق کودک رأی نهایی خود درباره وضعیت حقوق کودک در ایران را روز پنج‌شنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن در ژنو صادر کرد.

کمیته حقوق کودک سازمان ملل الزام رعایت حجاب اسلامی برای دختران زیر ۱۸ سالِ مدرسه‌ای در ایران را نقض آشکار تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی بر اساس کنوانسیون حقوق کودک دانست.

این کمیته همچنین از این‌که حجاب اجباری در ایران دختران را در فضاهای ورزشی، تفریحی، هنری و فرهنگی در برخورداری از حقوق‌شان به‌شدت محروم می‌کند، ابراز نگرانی کرده است.

محروم کردن دختران ایران از ورود به ورزشگاه‌ها و اجازه ازدواج دختران زیر ۱۸ سال نیز نقض کنوانسیون حقوق کودک در ایران عنوان شده است.

این نهاد همچنین خواستار لغو قانونی شده است که با صدور اجازه ازدواج پدر با فرزندخوانده، راه را برای آزار جنسی فرزندخواندگان باز می‌کند.

کمیته حقوق کودک سازمان ملل خواهان لغو کامل اعدام نوجوانان، رعایت حقوق کودکان اقلیت جنسی، مذهبی و اتنیکی و همین‌طور، کودکان کارگر و کودکان خیابانی و کودکان دارای معلولیت در ایران شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصری از تهران

    دوستان ناشناس سلام. اجازه دهیدم تا پیش از آنی که دوباره به زندتان برگردم این پیام رحمت امام خمینی ره را برایتان بگذارم. نمی دانم چه به روزم خواهد امید اما دو امید دارم. اول اینکه رادیو زمانه قبول کند تا این پیام را زیر چنیدن مطلب در چند صفحه بنویسم. دیگر اینکه هر کسی می تواند این فیلم را برای دیگران بفرستد. کسانیکه دستشان باز است آنرا روی کلید USB ; CD ; DVDضبط کنند و بدیگرا برسانند. با تشکر زندانی سیاسی https://www.youtube.com/watch?v=J1Pi5RXatUo