ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محققان نشانه‌هایی از ویروس زیکا در ادرار و بزاق یافتند

یک مرکز تحقیقاتی در برزیل می‌گوید نشانه‌هایی از ویروس زیکا را در ادرار و بزاق یافته است. تاکنون کارشناسان معتقد بودند که این ویروس بیشتر از طریق نیش پشه منتقل می‌شود.

یک مرکز تحقیقاتی در برزیل می‌گوید نشانه‌هایی از ویروس زیکا را در ادرار و بزاق یافته است. تاکنون کارشناسان معتقد بودند که این ویروس بیشتر از طریق نیش پشه منتقل می‌شود.

مؤسسه تحقیقاتی فونداکائو اوسوالدو کروز در ریو دو ژانیرو ضمن اعلام این خبر گفته است هنوز معلوم نیست که آیا واقعاً ویروس زیکا از طریق مایعات بزاق می‌تواند پخش شود یا خیر.

تا کنون نیش پشه تب زرد «آئدس آیگیپتی» (حشره مصری) یا‌‌ همان زیکا و در موارد نادر تماس‌های جنسی و خونِ آلوده عامل انتقال این ویروس شناخته شده بود.

در اولین مورد شناخته شده ابتلا به ویروس زیکا در ایالات متحده، مقامات این کشور از احتمال انتقال آن از طریق مقاربت جنسی سخن گفتند.

زیکا به‌طور عمده در آمریکای جنوبی و مرکزی گسترش یافته است. محققان از این واهمه دارند که زیکا در ریو دو ژانیرو به بیماری دیگری نیز گسترش یابد.

پزشکان در این شهر با افزایش شدید نشانگان «گیلن باره» (Guillain-Barré syndrome ) مواجه شده‌اند. «گیلن باره» نوعی نوروپاتی محیطی است که باعث تغییر در سیستم ایمنی بدن و نارسایی عصبی ـ عضلانی حاد می‌شود. همه بیماران این سندروم قبل از آن به ویروس زیکا مبتلا شده بودند. در اغلب موارد مبتلایان پس از چند ماه بهبود می‌یابند.

ویروس زیکا همچنین عامل افزایش سریع در ناهنجاری‌های سر نوزادان متولد شده در برزیل شناخته شده است.

سازمان بهداشت جهانی در پی شیوع ویروس زیکا و بیم از جهانی شدن این ویروس، وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصری از تهران

    دوستان ناشناس سلام. اجازه دهیدم تا پیش از آنی که دوباره به زندتان برگردم این پیام رحمت امام خمینی ره را برایتان بگذارم. نمی دانم چه به روزم خواهد امید اما دو امید دارم. اول اینکه رادیو زمانه قبول کند تا این پیام را زیر چنیدن مطلب در چند صفحه بنویسم. دیگر اینکه هر کسی می تواند این فیلم را برای دیگران بفرستد. کسانیکه دستشان باز است آنرا روی کلید USB ; CD ; DVDضبط کنند و بدیگرا برسانند. با تشکر زندانی سیاسی https://www.youtube.com/watch?v=J1Pi5RXatUo