ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله مهیبی در تایوان دست‌کم هفت کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت

تاکنون ۲۴۹ تن از زیرآوار نجات یافته‌اند و جسد دست‌کم هشت تن هنوز در زیر آوار این ساختمان است. یک نوزاد ۱۰ روزه در میان جان‌باختگان است.

بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر در نزدیکی منطقه یوجینگ در جنوب شرقی تایوان دست‌کم هفت تن کشته و صدها تن زخمی شدند. یک نوزاد ۱۰ روزه در میان جان‌باختگان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این زمین لرزه که در ساعت چهار بامداد شنبه ششم فوریه/ ۱۷ بهمن به وقت محلی در ۳۵ کیلومتری شهر یوجینگ در جنوب شرقی تایوان رخ داد خسارات بسیاری در پی داشت. از جمله یک ساختمان مسکونی ۱۷ طبقه‌ای «مانند آکاردئون» فرو ریخت.

تاکنون ۲۴۹ تن از زیرآوار نجات یافته‌اند و جسد دست‌کم هشت تن هنوز در زیر آوار این ساختمان است.

در این ساختمان مسکونی یک مرکز نگهداری از نوزدان تازه به دنیا آمده و مادران‌ آنها وجود داشت.

مقامات تایوانی اعلام کردند که «درستی ساخت و استفاده از سازه‌های ضد زلزله» در این ساختمان‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد. این برج مسکونی در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بود.

در شهر تاینان نیز ده‌ها تن از مردمی که در زیر آوار یک فروشگاه و یک ساختمان هفت طبقه مانده بودند، نجات یافتند. چندین ساختمان، برج و یک بانک این شهر نیز در اثر این زلزله تخریب شدند.

تایوان کشوری زلزله‌خیز است. آخرین زمین‌لرزه‌ای که خسارات و تلفات بسیاری در پی داشت در سال ۱۹۹۹ در مرکز تایوان رخ داد. بر اثر این زمین‌لرزه هفت ریشتری، دو هزار و ۳۰۰ تن جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.