ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ترکیه مرزهای خود را به روی پناهجویان بگشاید

یک سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن گفت نگرانی مقامات ترکیه از این‌که به تعداد پناهجویان ساکن این کشور باز هم افزوده شود، قابل درک است اما با این حال تمام غیرنظامیانی که از جنگ سوریه گریخته‌اند باید پذیرفته شوند.

سازمان ملل متحد از دولت ترکیه خواست تا مرزهای خود با سوریه را به روی پناهجویان بگشاید.

ده‌ها هزار سوری پس از حملات اخیر ارتش سوریه و روسیه به حلب، این شهر را ترک کرده و خود را مرز ترکیه رسانده‌اند.

یک سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز سه‌شنبه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن گفت نگرانی مقامات ترکیه از این‌که به تعداد پناهجویان ساکن این کشور باز هم افزوده شود، قابل درک است اما با این حال تمام غیرنظامیانی که از جنگ سوریه گریخته‌اند باید پذیرفته شوند.

در پی حملات اخیر ارتش سوریه و روسیه به شمال شهر حلب ده‌ها هزار سوری این منطقه را ترک کرده و به سمت مرز ترکیه حرکت کردند و پشت مرز باقی ماندند.

استفن او براین، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل می‌گوید اردوگاه‌های مستقر در خاک سوریه از پناهجویان پر شده است.

برنامه جهانی غذا (WFP)، وابسته به سازمان ملل در شهر اعزاز سوریه که در نزدیکی مرز است مواد غذایی در بین پناهجویان پخش کرده است.

شبکه‌های کمک‌رسانی معتقدند در مدت چند روز می‌توان در این منطقه دست به اقدامات ضروری زد اما دولت ترکیه هنوز درخواستی نکرده است.

مقامات ترکیه می‌گویند «ظرفیت پناهنده‌پذیری» این کشور تکمیل شده است.

بر پایه گزارش دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه، تعداد کل پناهندگان و پناهجویان در این کشور کمتر از دو میلیون نفر است که از کشورهای عراق، افغانستان، ایران، سوریه و دیگر کشورهای منطقه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها

    جرا قدرت های جهانی که قادر هستند الاغ های چموش جمهوری اسلامی ایران را رام کنند ، نمی توانند به سیه روزی و اوارگی مردم سوریه خاتمه ببخشند؟؟؟ چرا سازمان ملل ، به عنوان اولین و اصلی ترین سازمان مدافع حقوق بشر، خودش ناقض حقوق بشر شده ؟؟ فرستادن پناهجوها به ترکیه بدون در نظر گرفتن شرایط این کشور و حمایت کافی از پناهجویان ، چیزی حز بی اعتنایی به حقوق انسانی نیست ؟؟؟ من یک پناهنده ام . سازمان ملل فقط یک برای درگیر کردن بشر در پروسه طولانی برای پذیرش و پناهنده اعلام کردن و گاه سال های سال ، معلق نگاه داشتن افرادی که واقعا در کشورشان مشکل دارند ، برنامه ریزی اساسی و خوب داره ! کشور ترکیه نیز با همه مشکلات داخلی و اضافه شدن تورم رو به رشد به آنها، درگیر پدیده مهاجرت بی نهایت از سوی کشورهای درگیر جنگ شده ؟؟؟ .واقعا چه کسی چه سازمانی ، ناجی این همه انسان بیگناه است ؟؟

  • حقیقتگو

    سازمان ملل بی ملل فقط محلی برای اطراق کردن زور گویان و چپاوگران امپریالیست ها در حقیقت اربابان و گماشته گان حلقه بگوش جهان سومی در حقیقت نوکران.....حالا سازمان ملل می فرمایند که ترکیه مرزهایت رو بر روی قربانیان سیاست امریکا و اروپا و روسیه و اسلحه سازان امپریالیست ها بازکن.....و اجازه بفرما که ترکیه را هم با فاجعه تمدنی و دینی و قبیله ای دچار کنیم که نتیجه آن جنگ داخلی وترور و تجزیه ترکیه است. جناب سازمان ملل به اوباما و پوتین بگویید مرز هایشان را باز کنند زیرا مردم سوریه قربانی بمب و اسلحه هستند ونه از دینوسورها فرار می کنند.

  • nader

    بروید روسیه را از بمباران  منع کنید..