سایت جدید زمانه. نسخه آزمایشی

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خراج بدنت را به جناب رئیس داده‌ای؟

نسیم روشنایی - چرا یک رئیس به خود اجازه می‌دهد که علاوه بر خریدن نیروی کار یک زن، از بدن او نیز استفاده کند؟

این مقاله هنوز در این سایت در دسترس نیست. لطفاً به سایت پیشین زمانه رجوع کنید.

این مقاله را در سایت قدیم ما بخوانید.

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منصور

    والله،من که از حرفهای بیژن ومنطق عجیبش،چیزی سر در نیاوردم

  • بیژن

    خانم روشنایی. علیرغم اینکه همه میدانیم که تعرض و سوء استفاده جنسی از زنانی که محتاج کار کردن هستند بسیار صورت میگیرد و خیلی از دختران بعلل مختلف به این روابط تن میدهند و یا حتی آنرا طبیعی فرض میکنند. و با این وضعیت حرف زدن از این سایل میتواند آگاهی بخش باشد و به بسیاری از زنان و دختران بباوراند که اگر در شرایط مشابهی قرار گرفتند باید به آن اعتراض کنند، با این وجود با طرح آن در قالب یک تجربه شخصی مخالفم. شما از حسین سبزیان نام بردید و از مدیری در شرکت سازه. بعبارت دیگر شما نه به همه مردم ایران اما به تعداد ی افراد مشخص کسانی را معرفی کردید که به شما نظرسوء داشته اند. این امر اتهام زدن است. این کار سوء استفاده از تریبونی است که در اختیار شماست بر علیه کسانی که تریبونی در اختیار ندارند. اگر شما فقط در یکی از این موارد دچار سوء تفاهم شده باشید تکلیف چیست؟ خانم روشنایی این اسم بردن از افراد وبطور غیر مستقیم آدرس دادن، رفتاری غیر اخلاقی است. شلیک کردن به یک آدم بیدفاع است. غیبت کردن وبدگویی است. با روش های غیر اخلاقی نمیتوان به بی اخلاقی اعتراض کرد. نمیتوان برای مبارزه علیه تجاوز به حقوق کودکان تصاویری از تجاوز به کودکان را گذاشت. این نقض غرض است . رادیکال بودن وخود را سوژه ساختن اساسا با فلسفه اخلاق تباین دارد. شما میخواهید به یک رفتار یا نگرش غیراخلاقی و متعرضانه اعتراض کنید. میخواهید نتیجه کارتان مفید باشد. این نحوه گفتار واین خود سوژه ساختن با آنچه مقصد غایی شماست تباین دارد. در این مورد تحقیق کنید.مطمئنم که به حرفم خواهید رسید برقرار بمانید

  • Nasim

    سعید خان: پیشنهاد سکس دادن به همدیگر هیچ ایرادی ندارد و زن ستیزی و شی انگاری زن محسوب نمیشود، حتی در محیط کار. برای مثال روابط جنسی بین همکاران در محیط های کاری اصلا عجیب نیست. و حتی اگر کارمند یا کارگر زن خودش مشتاق باشد که با ریيسش رابطه جنسی داشته باشد، باز هم قضیه فرق می کند. اما وقتی پیشنهاد سکس از سوی رئیس به زن داده میشود، دیگر پای روابط قدرت درمیان است. چنین رئیسی از جایگاه بالاتر قدرت خود نسبت به کارمندش سو استفاده می کند و می خواهد علاوه بر نیروی کار او، جسم او را هم دراختیار بگیرد و اگر زن با این پیشنهاد مخالفت کند و تن ندهد، احتمال از دست دادن کارش و ... را دارد. در این موقعیت ریئس با این تقاضا بدن زن را به یک شی تبدیل کرده که موظف است به او لذت جنسی بدهد. نسیم روشنایی

  • arassh

    پیشنهاد سکس در محل کار یا در خیابان ریشه در ازدواج نکردنهای عاشقانه و نبود مراکز کنترل شده کارگران جنسی داره تا زمانیکه جامعه از درد دو رویی اشخاص رنج ببره و همه با پوشش یکسان مجبور به حضور در جامعه باشند .این داستان همچنان ادامه خواهد داشت

  • سعیدخان

    من با زن ستیزی مخالم اما نویسنده ی محترم لطفا به این سوال جواب دهید. اینکه پیشنهاد سکس به یک زن دقیقا چه اشکالی دارد؟ در یک جامعه متکثر با میلیونها سلیقه طبیعیه که ممکنه فردی با چنین پیشنهادهایی مواجه گردد. چرا پیشنهاد سکس شی انگاری زن محسوب میشه اما اگر زنی به مردی درخواست کمک برای مثلا یه حمل یک کیسه برنج بدهد شی انگاری محسوب نمیشه درصورتی که اصل مناقشه یکیه و اونم استفاده ابزاری از جسم فرد مقابله... البته این حق طبیعیه فمینیست هاست ک حرفاشونو بزنن ولی متاسفانه در خیلی از موارد پشت این حرفا منطق محکمی وجود نداره الا شانتاژ و شلوغ کاری مردان در ریاضی قویترند اظهرمن الشمسه امارها اینو نشون میده ولی فمینیست ها اینو قبول ندارند حقیقت حقیقته و خودشو نشون میده با تبلیغ هم کاری نمیشه کرد موارد بسیارزیادی در این زمینه هست ک فعلا مجال توضیح نیست

  • دانا

    اسلام با کسی شوخی نداره! ماهی از سر گنده گردد نی ز دم فتنه از عمامه خیزد نی ز خم

  • ali

    نگاه ابزاری و شهوت آلود به زن درجامعه ایران ، متاسفانه جنبه تاریخی دارد . تخفیف زن تاحد اطفائ تمایلات جنسی مرد ، محصول معیوب اعتباردهی به فرایزدی به پادشاه در علاوه به داشتن زنان عقدی ،مجازشمردن تعدد همخوابگان زن و داشتن کنیزهاست .عدم پای بندی انسانی و اخلاقی پادشاه ، باعث شیوع نگاه غیر انسانی به زن بعنوان مملوک مرد در میان اقشار دیگر جامعه و حاکمیت مردسالاری شد.پس از اسلام نیز فقها و روحانیت شیعه در تثبیت نگاه حیوانی به زن ، نقش بسزایی داشت .لذا تا زمانیکه جامعه ایران ضمن تسویه حساب با مذهب ( و حذف از حکومت ) و طرد حضور روحانیت در سرتاسر زندگی ایرانی ( از تولد تا مرگ ) ، رویکردی برمبنای عقلانیت و اصول متعالی حقوق بشر ( برابری واقعی زن و مرد )نداشته باشد ، متاسفانه وضعیت نکبت تاریخی فعلی تداوم می یابد .زن بودن و بویژه زنی زیبا بودن در جامعه ایران بویژه در عصر حکومت دینی هزینه های زیادی دارد .جمهوری اسلامی ولایت فقیه ، زن زیبا مترادف یک مجرم تعریف می کند .

  • قند فارسی

    شما چقدر به مهناز هدایتی بزرگ شاعر ایران زمین شبیه هستید. امیددارم همچنان استوار به راه خود ادامه دهید، دهید، دهید...