ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران از روسیه جنگنده سوخو می‌خرد

در حالی که پیش از این خبرهایی از مذاکرات ایران و روسیه بر سر خرید هواپیماهای مسافربری روسی منتشر شده بود، وزیر دفاع ایران اکنون می‌گوید جمهوری اسلامی قصد دارد جنگنده‌ «سوخو ۳۰» از روسیه بخرد.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران از قصد جمهوری اسلامی برای خرید جنگنده‌های روسی سوخو خبر داد.

جنگنده‌ روسی «سوخو ۳۰»

حسین دهقان در گفت‌وگو با شبکه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت ایران به‌زودی قرارداد خرید جنگنده‌های روسی «سوخو ۳۰» را امضا خواهد کرد.

وزیر دفاع ایران «توجه جدی» به نیروی هوایی و جنگنده‌ها را نیاز کنونی کشور دانست و گفت: «هواپیمایی که متخصصان در ستاد کل اعلام کردند، هواپیمای سوخو روسی بود که آن را مطرح کردیم و به سمت قرارداد ‌می‌رویم و گفتیم با همکاری و شراکت باید در ساخت و تولید نیز شرکت کنیم.»

او از تعداد و قیمت جنگنده‌های «سوخو ۳۰» که قرار است ایران آن‌ها را از روسیه خریداری کند چیزی نگفت.

روسیه تاکنون ۵۰۰ فروند جنگنده «سوخو ۳۰» ساخته است و قیمت هر فروند آن ۳۳ تا ۴۵ میلیون دلار عنوان شده است. «سوخو ۳۰» در سال ۱۹۹۶ وارد پروازهای عملیاتی شد.

در ماه‌های گذشته خبرهایی از فروش هواپیماهای روسی به ایران منتشر شده بود اما بیشتر گفته می‌شد که این هواپیماها غیرنظامی و مسافربری هستند.

در پی عقد قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به فرانسه، نزدیک به دو هفته پیش دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که این کشور در حال مذاکره با ایران است تا هم قطعات هواپیمای «ام‌سی ۲۱» را مشترک بسازند و هم این هواپیمای مسافربری و هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ را به ایران بفروشد.

پیش از آن نیز در دی‌ماه سال جاری وزارت صنعت و تجارت روسیه، گفته بود که مسکو و تهران در حال مذاکره درباره فروش ۱۵ هواپیمای روسی توپولف از نوع Tu-204SM به ایران هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    فانتوم f34]چه صیغه ایه؟فانتوم فقط به اف 4 میگن.اگر به شاهم اف 14 دادن چون پروژه کمبود مالی داشت شاه اورت اورت احتمالا چندبرابر پول به شرکت امریکا داد و الا همین الان به جمهوری اسلامی هم بدن اف 35 و 22 و پک فا و جی 10 و همه چی رو میگیره.نازیدن به ساخته یه کشور دیگه که افتخار نیست خود شاه لولهنگ میتونست بسازه دولتش؟

  • یه نفر

    آره عباس آقا آمریکایی هام f32رو که میدادند هیچی F47,8 تم به عنوان اشانتون ماجانی میدادن که دلمون قرص باشه !!!!!!!!!!!!!!

  • عباس زینالی

    بازم هواپیما های 20 سال پیش روسیه، سوخو ی جنگی روسیه مال بیست سال پیش است. بنازم شاه را که f14 رو قبل از ارتش آمریکا تحویل گرفت. بخدا اگر شاه زنده بود به فانتوم کمتر از f 32رضایت نمیداد.

  • حقیقتگو

    بله تبریک به اوباما و خدمات مالی ایشون به آخوندها و پوتین. روسیه بر دربار آخوندها و صندوق گنج میلیاردها دلاری مانند مار چنباتمه زده است. یا میلیاردها دلار روانه مسکو می کنید وگرنه نیش تون می زنم. خوشا بحال مردمی مطیع که از فقر و زجر و استبداد سالهای سال لذت برده اند و در حقیقت حامی و پشتیبان این چاولگران هستند. امپریالیست غربی ها با روان کردن میلیاردها به جیب ضحاک خونخوارو چپاولگر گروگانگیر مردم ایران و اشغال گر ایران علی خامنه ای دانسته در منطقه خاورمیانه به اقتشاش و جنگ و فتنه گری اسلام فاشیستی وامپریالیستی ارتجاع سیاه دامن زده اند.