ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع ایران به مسکو می‌رود

یک روز پس از ابراز علاقمندی ایران به خرید جنگنده‌های سوخو، اعلام شد که حسین دهقان به روسیه می‌رود تا در جریان این سفر احتمالا قرارداد خرید سوخو ۳۰ را امضا کند.

حسین دهقان قرار است در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن به روسیه سفر کند. خبرگزاری تسنیم می‌نویسد در جریان این سفر احتمالا قرار داد خرید جنگنده سوخو ۳۰ امضا می‌شود.

حسین دهقان و سرکئی شویگو، وزیران دفاع ایران و روسیه

وزیر دفاع ایران به زودی به مسکو می‌رود. تسنیم با اعلام این خبر نوشت هدف این سفر گفت‌وگو پیرامون روابط دو جانبه و خرید تجهیزات دفاعی از روسیه است.

حسین دهقان، روز ۲۱ بهمن با اعلام علاقمندی نظامیان ایران به خرید جنگنده سوخو از روسیه گفت: «امروز نیاز داریم توجهی جدی به نیروی هوایی و جنگنده‌ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستاد کل اعلام کردند، سوخوی روسی بود.»

آن گونه که تسنیم می‌نویسد، وزیر دفاع ایران قرار است در سفر به مسکو با ولادیمیر کوژین، دستیار پوتین، دمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ملاقات کند.

پایگاه اطلاع رسانی "اسپوتنیک" نیز گزارش داد که ممکن است در جریان سفر دهقان به مسکو، قرارداد تحویل جنگنده‌های سوخو امضا شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ۳۰ دی ۱۳۹۳ سفری دو روزه به تهران داشت که در جریان آن، موافقت‌نامه‌ای نظامی با حسین دهقان امضا کرد. طرفین در این موافقت‌نامه بر "مقابله با تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی، منافع دو کشور و ارتقای همکاری‌ برای تامین صلح و امنیت منطقه" تاکید کردند.

ایران و روسیه در موضوع جنگ داخلی سوریه و لزوم بقای اسد مواضع مشترکی دارند. پس از سفر ولادیمیر پوتین به تهران و ملاقات شتابان او با رهبر جمهوری اسلامی، مناسبات و همکاری‌های سیاسی و نظامی دو کشور جلوه تازه‌ای یافته است. تیرگی روابط مسکو با آنکارا و بلوک‌بندی‌های جدید سیاسی/نظامی در منطقه نیز، نزدیک شدن مسکو و تهران به یکدیگر را تشدید کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.