ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکستان ۹۷ تن از تندروهای اسلامگرا را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی ۹۷ تن از تندروهای اسلامگرا را دستگیر کردند. بازداشت‌شدگان بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ در چندین حمله به نیروهای امنیتی و دو پایگاه هوایی و فرودگاه این شهر دست داشتند.

نیروهای امنیتی پاکستان در شهر کراچی ۹۷ تن از تندروهای اسلامگرا را دستگیر کردند. بازداشت‌شدگان بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ در چندین حمله به نیروهای امنیتی و دو پایگاه هوایی و فرودگاه این شهر دست داشتند.

به‌گزارش رویترز، ارتش پاکستان روز جمعه ۱۲ فوریه / ۲۳ بهمن اعلام کرد که افراد بازداشت‌شده به گروه‌های القاعده و «لشکر جهنگوی» وابسته هستند. «لشکر جهنگوی» یک گروه شبه‌نظامی تندرو و اسلامگرا در پاکستان است که در سال ۱۹۹۶ تشکیل شد. هر دو این گروه‌ها با طالبان پاکستان همکاری می‌کنند.

شماری از افراد بازداشت‌شده نقشه داشتند که احمد عمر سید شیخ، قاتل دانیل پرل، روزنامه‌نگار آمریکایی را از زندان حیدرآباد آزاد کنند. پرل در سال ۲۰۰۲ گردن زده شد.

کراچی از جمله شهرهایی است که تندروهای اسلامی در آن حضور گسترده‌ای دارند و سال‌ها در آن‌جا خشونت حاکم بوده است.

ارتش پاکستان از سه هفته پیش که گروه طالبان به دانشگاهی در نزدیکی شهر پیشاور حمله کرد زیر فشار است. در جریان این حمله ۲۲ نفر کشته شدند.

در سال گذشته میلادی ارتش پاکستان چندین بار اعلام کرده بود که کمر تندروهای اسلامگرا در کشور را شکسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    پاکستان که درحقیقت با قشون بیشماری از حقوق بگیران و سیر سردگان امپریالیست ها در قلب اسلام گرا مواجه است بخوبی خوب از بازی امپریالیست ها برای اقتشاش گری و ضربه زدن اقتصادی و فرهنگی آگاه است. افزایش اسلام گرایان و یا روبات های کوک شده خارجی ها در پاکستان مانند زاد ولد کردن موش هاست و با دستگیر این صد نفر روبات کوک شده اسلامی نمی توان بر آنها غلبه کرد.