ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه کارگران مس خاتون‌آباد به جز پنج تن با قرار وثیقه آزاد شدند

وکیل این کارگران گفت که پنج تن دیگر از این کارگران که در زندان به سر می‌برند قرار است در روزهای آینده با قرار وثیقه آزاد شوند.

سمیه محمودی، وکیل کارگران مجتمع مس خاتون‌آباد شنبه ۲۴ بهمن گفت که ۲۳ تن از کارگران بازداشتی این مجتمع با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این کارگران به تدریج طی چند روز گذشته آزاد شده‌اند.

به گفته وکیل این کارگران، هر یک از آنها برای آزادی از زندان شهر بابک وثیقه‌ای ۵۰ میلیون تومانی گذاشته‌اند.

محمودی گفت که پنج تن دیگر از این کارگران که در زندان به سر می‌برند قرار است در روزهای آینده با قرار وثیقه آزاد شوند.

این کارگران از جمله ۶۰ کارگری بودند که در اعتراض به آزمون استخدامی مجتمع مس خاتون‌آباد چندین روز تجمع کرده بودند تا سه‌شنبه ششم بهمن سال جاری بازداشت و در ۱۳ بهمن به زندان شهر بابک کرمان منتقل شدند.

مدیریت مجتمع مس خاتون‌آباد در مهرماه سال جاری تصمیم گرفت تا با یک آزمون وضعیت استخدامی حدود ۳۰۰ کارگر پیمانکاری را به حالت قرارداد مستقیم تغییر دهد که در نهایت پس از اعلام نتیجه این آزمون اعلام شد که وضعیت استخدامی ۱۵۰ نفر از این کارگران تغییر و بقیه آن‌ها که تعدادشان حدود ۱۳۰ نفر می‌شود اخراج خواهند شد.

در روزهای گذشته بسیاری از کارگران، فعالان کارگری، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، احزاب و مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی این کارگران شده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.