ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاوانا موشک‌ هل‌فایر آمریکایی را پس فرستاد

یک خطای عجیب ارتش آمریکا و یک اشتباه پستی، پس از ۱۸ ماه، پایانی خوش یافت. دولت کوبا راکت‌های پیشرفته هوا به زمین را که سهوا به این کشور ارسال شده بود پس فرستاد.

یک خطای عجیب ارتش آمریکا پس از حدود ۱۸ ماه، پایانی خوش یافت. دولت کوبا راکت‌‌ پیشرفته هوا به زمین را که سهوا به این کشور ارسال شده بود پس فرستاد.

سربازان آمریکایی در حال خارج کردن موشک‌ هل‌فایر از محفظه آن

روز یکشنبه ۱۴ فوریه، مارک تونر یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده، «بدون اشاره به جزئیات» تائید کرد که متخصصان آمریکایی به همراه راکت‌ نوع «AGM Hellfire» به کشور بازگشته‌اند.

این راکت‌ پیشرفته دارای سیستم هدایت لیزری در ژوئن ۲۰۱۴ از طریق پاریس سهوا به هاوانا ارسال و توسط ماموران گمرک کوبا کشف شدند.

اوایل ژانویه ۲۰۱۶ «وال استریت ژورنال» گزارشی در این مورد منتشر کرد. بر اساس این گزارش کنسرن تسلیحاتی «لاکهید مارتین» موشک‌های یاد شده را با چراغ سبز دولت آمریکا جهت مانور نظامی ناتو به اسپانیا فرستاد. قرار بر این بود که این موشک‌ها، پس از پایان تمرینات مجددا از طریق فرانکفورت به فلوریدا باز گردانده شوند. ظاهرا به دلیل خطایی لجستیکی، راکت‌ها ابتدا به فرودگاه شارل‌دوگل پاریس و سپس با هواپیمای شرکت ایرفرانس به هاوانا ارسال می‌شوند.

از راکت‌های هوا به زمین «هل‌فایر» از جمله برای حمله به تانک استفاده می‌شود. این موشک‌ها قابلیت نصب بر بالگرد و پهپاد را نیز دارند.

ایالات متحده آمریکا و حکومت سوسیالیستی کوبا بیش از نیم قرن فاقد روابط دیپلماتیک بودند و جزء دشمنان قسم‌خورده محسوب می‌شدند. رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما و همتای کوبایی‌اش رائول کاسترو در سال ۲۰۱۵، روند عادی‌سازی مناسبات دو کشور را به جریان انداختند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت از سرگیری مجدد روابط دیپلماتیک موجب فراهم‌شدن «همکاری مطلوب» برای پایان‌دادن به ماجرای «هل‌فایر» شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.