ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش چهار صادرکننده مهم نفت برای ثابت نگاهداشتن تولید

کاهش شدید قیمت نفت در یک سال اخیر، چهارکشور اصلی صادرکننده را به تلاش برای ثابت نگاهداشتن تولید مصمم کرده است. برخی شرکت‌های نفتی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

چند کشور مهم صادرکننده نفت روز سه‌شنبه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن گرد هم آمدند تا فکری برای کاهش شدید قیمت نفت در یک ساله اخیر بکنند. آن‌ها تولید نفت خود را محدود ساختند تا مانع از سقوط بیشتر بهای نفت شوند.

الکساندر نواک، علی النعیمی، محمد بن الساده و ائولوخیو دل‌پینو، به‌ترتیب وزیران نفت روسیه، عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا در نشست مشترکی که در دوحه، پایتخت قطر برگزار کردند بر سر حفظ تولید نفت کشورهای خود در حد تولید ماه ژانویه به توافق رسیدند.

محمد بن الساده، وزیر نفت قطر گفت با این تصمیم بازار نفت می‌تواند ثبات پیدا کند.

به‌گزارش رویترز، در پی اعلام برگزاری این نشست، قیمت نفت برنت دریای شمال تقریباً چهار درصد افزایش یافت و به حدود ۳۴ دلار در هر بشکه نفت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و ۲۶ سنت افزایش معادل ۴.۳ درصد رشد به رقم ۳۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

شرکت‌های نفتی در آستانه ورشکستگی

بر اساس تحقیقاتی که از شرکت‌های نفتی جهان صورت گرفته است، بر اثر کاهش شدید قیمت نفت بسیاری از شرکت‌های این حوزه در حال ورشکستگی هستند.

شرکت مشاوره مدیریت «دیلویت»، مستقر در نیویورک که این تحقیقات را انجام داده، گفته است از میان ۵۰۰ شرکت مورد مطالعه در کشورهای محتلف جهان، حدود ۱۷۵ شرکت در آستانه ورشکستگی قرار دارند. این شرکت‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار بدهی دارند.

این شرکت‌ها همچنین به‌دلیل کاهش قیمت سهام سرمایه خود در بازار بورس به سختی می‌توانند به پول تازه‌ای دست یابند.

قیمت نفت از میانه سال ۲۰۱۴ از حدود ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    قیمت نفت باید آنقدر پایین برود تا تمام ۲-۳ میلیون بشکه‌ای که از آمریکا وارد بازار میشود بخشکد. آنگاه قیمت نفت به تعادل می‌رسد.