ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعمال محدودیت‌های اجتماعی علیه بی‌سوادان در ایران

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ایران می‌گوید از سال ۱۳۹۵ سه محدودیت اجتماعی علیه بی‌سوادان زیر ۵۰ سال اعمال خواهد شد.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ایران می‌گوید از سال ۱۳۹۵ سه محدودیت اجتماعی علیه بی‌سوادان زیر ۵۰ سال اعمال خواهد شد.

باقرزاده به خبرگزاری تسنیم گفت که بی‌سوادان زیر ۵۰ سال از سال آینده برای تمدید یا گرفتن گواهینامه رانندگی، تمدید یا گرفتن پروانه فعالیت شغلی و دریافت مستمری از نهادهایی مانند کمیته امداد یا بهزیستی باید دوره سوادآموزی را بگذرانند وگرنه از این خدمات محروم خواهند شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود این مصوبه از سوی دولت تصویب شده اما مجلس به آن ایراد گرفته و تا زمانی که وضعیت آن مشخص نشود، تکلیف «اعمال این محدودیت‌ها مشخص نیست.»

در ایران ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار فرد بی‌سواد و ۱۱ میلیون کم‌سواد شناسایی شده است. بر پایه آمارهای رسمی، استان تهران پس از استان سیستان و بلوچستان دومین رتبه بی‌سوادی در ایران را داراست.

بیشترین آمار بی‌سوادی در ایران در رده سنی بالای ۳۵ سال است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    البته اگر بی سوادان عزیز به امت حزب اله حاضر در صحنه و به چماقداران و بسیج بپیوندند و به نظام مقدس و رهبر مقدس تر مسلمین جهان خدمت کنند دکترا هم میگیرند ! خدمتگزاران نظام مقدس را ببینید، بیشترشان بدون سواد دکترا دارند و خیلیها استاد دانشگاه هم شدند !