ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان مهلت برای اجرای آتش‌بس در سوریه

مهلت یک هفته‌ای برای اجرای آتش‌بس در سوریه به پایان رسید. وزیر امور خارجه آلمان از طرف‌های درگیری خواست تا آتش‌بس را اجرا کنند. نشست ویژه‌ای در این‌باره در ژنو تشکیل می‌شود.

در حالی که بر اساس توافق صورت گرفته قرار است امروز جمعه ۱۹ فوریه / ۳۰ بهمن آتش‌بس در سوریه برقرار شود، فرانک ـ والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان طرف‌های درگیری در سوریه را فراخواند تا آتش‌بس توافق‌شده را به‌اجرا گذارند. با این حال چشم‌اندازی در این زمینه دیده نمی‌شود.

خروج غیرنظامیان از حلب پس از بمباران این منطقه

اشتاین‌مایر به خبرگزاری آلمان گفت: «باید در نهایت گام‌های مشخصی به سمت قطع مخاصمات برداشت.»

او افزود در مرحله نخست باید تدابیری برای حفاظت از مردم در بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌های پناهندگی اتخاذ کرد.

صبح روز دوشنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن در چندین حمله هوایی به شمال سوریه، در شهرهای اعزاز و معمره‌النعمان دو بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز و یک مدرسه ویران شدند. در این حملات ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

وزیران امور خارجه گروه تماس سوریه، از جمله وزیران خارجه آمریکا، روسیه، ایران، عربستان سعودی و ترکیه روز جمعه ۱۲ فوریه / ۲۳ بهمن در کنفرانس امنیت مونیخ بر سر آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند. این آتش‌بس باید در عرض یک هفته پس از این تصمیم‌گیری به‌اجرا گذاشته شود و پس از آن کمک‌های انسانی هر چه سریع‌تر به مردم ساکن حدود ۱۵ شهر که اغلب توسط نیروهای دولتی سوریه محاصره شده‌اند، ارسال شود.

با این حال تاکنون اجرای آتش‌بس در چشم‌انداز نبوده است.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز دوشنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن در تلویزیون دولتی این کشور نسبت به برقراری آتش‌بس در این کشور ابراز تردید کرد.

موضوع آتش‌بس در سوریه امروز (جمعه) در نشست گروه کاری سوریه در ژنو با هدایت آمریکا و روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.