ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وجود ۲۰ هزار کودک بدون هویت با پدرانی غیرایرانی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی می‌گوید ۱۲ هزار زن خراسانی با اتباع خارجی ازدواج غیرقانونی کرده‌اند و ۲۰ هزار کودک بدون کارت شناسایی حاصل این ازدواج‌ها بوده است.

محمد عجمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از وجود ۲۰ هزار کودک متولد از ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی در این استان خبر داد.

روزنامه قانون، در شماره روز جمعه ۳۰ بهمن‌ماه خود در گزارشی به‌نقل از مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نوشته است که ۲۰ هزار کودک بدون کارت شناسایی در این استان زندگی می‌کنند که حاصل ازدواج غیرقانونی ۱۲ هزار زن خراسانی با اتباع خارجی هستند.

به‌گفته محمد عجمی، این آمار در کل کشور نشان می‌دهد ۳۲ هزار زن ایرانی به مردان افغان بله گفتند و منابع غیررسمی پرده از وجود نیم میلیون کودک بی‌هویتی برمی دارد که حاصل بیش از ۱۰۰ هزار پیوند غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی است.

روزنامه قانون نوشته است بر اساس آمار‌ها در خراسان رضوی بالغ بر ۳۲۰ هزار تبعه خارجی وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر دارای مدارک اقامتی و قانونی هستند و بقیه آن‌ها غیرمجاز محسوب می‌شوند.

بسیاری از این ازدواج‌ها موقت یا صیغه‌ای هستند و کودکان حاصل از آن‌ها نیز بر اساس قوانین بدون هویت می‌مانند.

همچنین ۹۵ درصد این اتباع خارجی که بیشتر آن‌ها افغان‌ها هستند در مشهد زندگی می‌کنند، سه درصد در مهمانشهر تربت جام به‌سر می‌برند و دو درصد نیز در سایر شهرستان‌های استان سکونت دارند.

محمد عجمی سه سال پیش شمار کودکان بدون هویت در استان خراسان رضوی را ۲۲ هزار نفر اعلام کرده بود.

دولت ایران از سال ۱۳۸۵ازدواج زنان ایرانی با مردان افغانستانی را نمی‌پذیرد. به‌طوری که زنان ایرانی امکان ازدواج رسمی با مردان افغان را ندارند مگر این‌که تشریفات خاصی را دنبال کنند؛ از جمله زوج‌ها باید به اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مراجعه کنند و درخواست صدور پروانه زناشویی بدهند. همچنین باید گواهینامه‌ای از مرجع رسمی کشور متبوع مرد مبنی بر بلامانع بودن ازدواج با زن ایرانی صادر شود؛ مگر این‌که زن از آوردن چنین گواهینامه‏ای توسط مرد صرف‌نظر کند.

این نوع ازدواج‌ها اکثراً تنها به شکل شرعی انجام می‌شود و در نتیجه مورد حمایت قانون نیست و مراجع رسمی از جمله دادگاه‏ها در صورت بروز مشکل، وظیفه رفع آن را ندارند. مهریه، نفقه و … که به‌طور عمده با حمایت و حکم مراجع قضایی قابل دریافت است، در این نوع ازدواج‌ها قابل مطالبه نیست.

مجلس شورای اسلامی ایران نیز در مهرماه سال جاری به کلیات طرح اعطای تابعیت به فرزندانی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند رأی منفی داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • iron

    مشهد مرکز صیغه ایران و خاورمیانه است. زنان بیوه و حتی دختران با قیمتهای روزانه صد هزار تومان تا ماهانه چند ملیون در اختیار *** در میایند. در حالی جوانان مشهدی اصیل از شدت خودراصایی کارشان به تیمارستان و زندان میکشد یا بچه باز میشوند یا متجاوز به عنف. دتجارت سکس مشهد این شهر نجس کرده. همه اش بحاطر چند چیز است: ا- اسلام و مشهد تشیع ارتباط دختر و پسر ممنوع کرده 2- برای رابطه زناشویی یا عاطفی مرد و رن مهربه قرارد داده و عملا این رابطه به کثافت تبادل پول در برابر سکس تبدیل کرده است. هزینه ها و رسومات دست و پاگیر مثل مجلس و خریدهای سنگین و اجاره خانه، جوانان را مجبور به رابطه پنهانی کرده.