ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات آمریکا به مواضع داعش در لیبی ده‌ها کشته بر جای گذاشت

آمریکا نمی‌خواهد داعش در لیبی قدرت بگیرد. ائتلاف جهانی علیه داعش قصد دارد به‌طور هدفمند مواضع داعش را مورد حمله قرار دهد. در تازه‌ترین حملات در صبراته لیبی نزدیک به ۴۰ نفر کشته شدند.

حملات هوایی ارتش آمریکا به یک اردوگاه گروه «دولت اسلامی» (داعش) در صبراته لیبی نزدیک به ۴۰ کشته بر جای گذاشت.

ائتلاف جهانی علیه داعش اعلام کرده بود که در تمام منطقه نبرد با شبه‌نظامیان تروریست را تقویت خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز، گزارش داد که این حملات صبح روز جمعه ۱۹ فوریه / ۳۰ بهمن صورت گرفته‌اند.

وزارت دفاع آمریکا این حملات را تأیید کرد و گفت نورالدین شوشانه، یکی از اعضای رهبری داعش که تونسی است و مسئولیت دو حمله تروریستی سال گذشته در تونس را برعهده داشته، در جریان این حملات کشته شده است.

ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا در آغاز ماه فوریه جاری اعلام کرده بود که در تمام منطقه نبرد با شبه‌نظامیان تروریست را تقویت خواهد کرد.

این ائتلاف همچنین گفته بود که مانع از قدرت‌گیری داعش در لیبی خواهد شد.

به‌نوشته نیویورک تایمز در ماه‌های گذشته نیروهای ویژه آمریکا و بریتانیا مأموریت‌های سری شناسایی خود را در لیبی گسترش داده‌اند تا رهبران شبه‌نظامیان تروریست را هویت‌یابی کرده و حملات احتمالی هدفمند را به‌اجرا در آورند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    آخه با حمله ناجوانمردانه از هوا که نمیشه یه جنبش اعتقادی رو از بین برد. آمریکا فقط داره دامنه نفوذ اونها رو بیشتر می کنه و روز به روز دشمنای بیشتری برای خودش و غرب درست می کنه. این 40 کشته در فرهنگ عربی حداقل 4000 تا فک و فامیل و 100000 تا هم قبیله دارن. اینا الان یعنی دارن برای آمریکا هورا می کشن؟ آمریکایی ها متاسفانه درکی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این منطقه ندارن و مداخلاتشون بر اساس ذهنیات کج و اشتباهه. این ماجرای همه کور هوایی هم کاملا با حقوق ابتدایی بین الملل و بشر در تعارضه. یعنی اینا حتی اصول ارزشی که خودشون سرهم و ترویج کردن رو هم زیر پا گذاشتن.