ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"بازهای آزادی کردستان" مسئولیت حمله آنکارا را پذیرفت

یک گروه انشعابی از پ‌ک‌ک با نام اختصاری TAK با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت اعلام کرد که حمله به "سربازان جمهوری فاشیستی ترکیه" در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شهر جزیره انجام شد.

یک گروه افراطی کردی با نام اختصاری TAK با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت اعلام کرده که حمله به "سربازان جمهوری فاشیستی ترکیه" در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شهر جزیره انجام شد.

با گذشت دو روز از سوءقصد انتحاری در آنکارا، گروه "بازهای آزادی کردستان"  مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در این حمله که غروب چهارشنبه ۱۷ فوریه به وقوع پیوست، ۲۸ نظامی ترکیه کشته و ۸۱ نفر دیگر مجروح شدند. عامل حمله نیز که خودروی خود را به اتوبوس حامل نظامیان ترکیه کوبید، جزء کشته شدگان است.

در بیانیه "بازهای آزاد کردستان" در اینترنت آمده است که حمله شامگاه چهارشنبه واکنشی تلافی‌جویانه به سیاست رجب طیب اردوغان علیه رزمندگان پ‌ک‌ک در شهر جزیره در جنوب شرقی ترکیه بود. در این بیانیه تهدید شده که عملیات انتقامی دیگری نیز اجرا خواهند شد.

بازهای آزادی کردستان، یکی از شاخه‌های انشعابی و افراطی پ‌ک‌ک است که در اوت سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرد.

سیاستمداران حزب حاکم عدالت و توسعه قبلا عاملیت پ‌‌ک‌ک در سوءقصد آنکارا را منتفی ندانسته بودند. یک روز پس از این انفجار، داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت شواهدی در دست هستند که نشان می‌دهند عامل حمله عضو یگان‌های مدافع خلق (پ‌ی‌د)، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه بود.

رسانه‌های ترکیه نوشتند که عامل انتحاری یک پناهجوی سوری ۲۳ ساله بوده که از روی اثر انگشت‌اش شناسایی شده است.

در این میان، صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه هر گونه مشارکت نیروهای این حزب در حمله آنکارا را تکذیب کرده و چنین اتهامی را بهانه‌سازی دولت ترکیه برای پیشروی به مواضع کردها در شمال سوریه دانسته است.

ارتش ترکیه روز جمعه ۱۹ فوریه بار دیگر مناطق شمالی سوریه را که کردها در آن سکونت دارند گلوله باران کرد. نهادهای حقوق بشری ابراز نگرانی کرده‌اند که بالا گرفتن تنش در شمال سوریه به کشتار غیرنظامیان بیانجامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.