ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اهوازی‌ها به دلیل وضعیت اضطراری هوا از خانه‌ها خارج نشوند»

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان، علاوه بر کسانی که مبتلا به مشکلات تنفسی و آسم هستند، «افراد سالم» نیز نباید از خارج شوند و باید در و پنجره‌های خانه کاملاً بسته باشند.

شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت به دلیل «وضعیت اضطراری» هوای اهواز، ساکنان این شهر «از هیچ‌کدام از گروه‌ها» از خانه خارج نشوند.

سلمان‌زاده، شنبه اول اسفند، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که گرد وغبار خوزستان، وضعیت هوای این استان را در حالت اضطراری قرار داده است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان، علاوه بر کسانی که مبتلا به مشکلات تنفسی و آسم هستند، «افراد سالم» نیز نباید از خارج شوند و باید در و پنجره‌های خانه کاملاً بسته باشند.

استان خوزستان با مشکل گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه است. هر ساله موج گرد و غبار و بادهای شدید زندگی را در شهرهای این استان به ویژه اهواز مختل می‌کند.

در ششم آبان سال جاری پدیده ریزگردها و باران اسیدی در اهواز مرگ یک تن را در پی داشت. در این روز ۱۱۰ نفر نیز به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان گلستان اهواز مراجعه کردند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست اردیبهشت سال جاری گفته بود که هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده بدهد که مشکل گرد و غبار خوزستان را حل می‌کند و «مردم باید با این مشکل کنار بیایند».

سلمان‌زاده درباره موج جدید گرد وغبار در استان خوزستان و چاره‌اندیشی‌های مسئولان گفت: «وقوع پدیده گرد و غبار در این استان پیش‌بینی شده بود و به همین سبب روز گذشته تلاش‌هایی برای تشکیل جلسه با مدیریت بحران استان خوزستان انجام شد، اما متأسفانه این جلسه تشکیل نشد».

«تغییر آب و هوا در شمال آفریقا و غرب آسیا»، «کاهش بارندگی و افزایش دما»، «درست نبودن الگوی مصرف آب»، «جنگ و درگیری در منطقه» و رهاسازی مناطق کشاورزی از جمله عوامل مؤثر در افزایش ریزگردها و پدیده گرد و غبار در خوزستان به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلو

    تا باد چنین بادا.......... حالا کاندیداهای نمایندگی مجلس خوزستان برن تبلیغ کنن که ملت بهشون رای بدن... دریغ از ذره ای شرف و انسانیت که در وجود هیچکدام از مسئولین محترم نظام نیست... تا چند سال مردم خوزستان باید در خاک و گردوغبار دفن بشن؟؟؟؟ ای دریغ که در مشایخ شهر نشانی از انسان نمیبینم...