ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه‌پرسی بریتانیا برای ماندن یا ترک اتحادیه اروپا ماه ژوئن برگزار می‌شود

نخست وزیر بریتانیا به مردم بریتانیا و کابینه خود توصیه کرد که «ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بهتر از خروج از این اتحادیه است».

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد همه‌پرسی برای ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کامرون شنبه ۲۰ فوریه/ اول اسفند  پس از جلسه اضطراری کابینه بریتانیا در دفتر نخست وزیری با اعلام زمان همه‌پرسی گفت که اگر بریتانیایی‌ها در این همه‌پرسی تصمیم به ماندن در اتحادیه اروپا بگیرند، او «با درنظر گرفتن نگرانی مردم درباره اشتغال و مهاجران» به اصلاحات ادامه خواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا به مردم بریتانیا و کابینه خود توصیه کرد که «ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بهتر از خروج از این اتحادیه است».

کامرون جمعه، ۱۹ فوریه/ ۳۰ بهمن پس از نشست دو روزه با رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که به توافقی با اعضای این اتحادیه رسیده است. بر اساس این توافق اتحادیه اروپا موقعیت ویژه‌ای به بریتانیا اعطا می‌کند و این کشور را از «نزدیک‌تر شدن به سیاست‌های دیگر اعضای این اتحادیه» معاف می‌کند.

این سیاست‌ها شامل پذیرش مهاجران اروپایی جویای کار و حفظ موقعیت مالی بریتانیا است. بریتانیا عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پولی یورو را نپذیرفته است.

نخست وزیر بریتانیا پس از این نشست گفت: «من بروکسل را دوست ندارم، بریتانیا را دوست دارم. بریتانیا می‌تواند بهترین‌های هر دو جهان را دارا باشد اگر با اتخاذ اصلاحات به دست آمده در اتحادیه اروپا بماند».

بیشتر موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعضای حزب محافظه‌کار هستند. کامرون رهبری این حزب‌ را برعهده دارد.شماری از اعضای کابینه کامرون نیز مخالف ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا و «دیوان‌سالاری بروکسل» هستند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا، از موافقان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.