ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج تازه ریزگرد‌ها موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در غرب ایران شد

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت که با ورود موج جدید ریزگرد‌ها، وضعیت هوای شهرستان‌های این استان در وضعیت «بسیارخطرناک» قرار گرفت.

موج تازه ریزگرد‌ها باعث آلودگی هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اختلال در رفت و آمد در شماری از استان‌های غربی ایران شد.

خبرگزاری صدا و سیما یکشنبه دو اسفند اعلام کرد، ورود ریزگرد‌ها از شنبه اول اسفند تاکنون باعث اختلال در زندگی عادی مردم در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت که با ورود موج جدید ریزگرد‌ها از بعد از ظهر شنبه اول اسفند به این استان، وضعیت هوای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و رومشکان در وضعیت «بسیارخطرناک» قرار گرفت.

به گفته رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان به دلیل موج تازه ریزگرد‌ها و افزایش آلودگی هوا، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهرستان‌های پلدختر و رومشکان، یکشنبه دوم اسفند تعطیل است.

در استان ایلام نیز به دلیل پدیده گرد و غبار و افزایش آلودگی هوا، همه مقاطع تحصیلی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها یکشنبه تعطیل است و ادارات دولتی نیز کار خود را با چند ساعت تأخیر آغاز می‌کنند.

استان‌های کرمانشاه، خوزستان و همدان نیز شرایط مشابهی دارند و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند.

خشک‌شدن تالاب‌ها و افزایش بیابان‌ها در ایران از جمله علل افزایش گرد و غبار و ریزگرد‌ها در ایران به شمار می‌رود.

به گفته پرویز گرشاسبی، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران، سالانه ۵۰ هزار هکتار بر بیابان‌های ایران افزوده می‌شود.

سازمان محیط زیست ایران نیز می‌گوید که ۵۰ تا ۹۰ درصد ۴۰ تالاب در کشور خشک شد‌ه‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.