ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزرای خارجه آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس سوریه به «توافق مقدماتی» رسیدند

کری گفت که هنوز این تفاهم نهایی نشده و زمانی قابل اجرا است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند.

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید که با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بر سر برقراری آتش‌بس در سوریه به «توافق مقدماتی» رسیدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری یکشنبه ۲۱ فوریه / دوم اسفند اعلام کرد با همتای روسی خود درباره مفاد آتش‌بسی که در چند روز آینده در سوریه اعلام خواهد شد به توافق رسیدند و باید با طرف‌های درگیر وارد گفت‌و‌گو شوند.

کری گفت که هنوز این تفاهم نهایی نشده و زمانی قابل اجرا است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه دومین بار است که در هفته جاری در گفت‌وگو‌های تلفنی به بررسی شرایط لازم برای ایجاد آتش‌بس در سوریه می‌پردازند.

دو طرف تفاهم دارند که برای مذاکرات آتش‌بس سوریه باید «اخلاقیات و شرایط» در نظر گرفته شود و سازمان‌هایی که سازمان ملل متحد آن‌ها را تروریست معرفی می‌کند از جریان مذاکرات کنار گذاشته شوند.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیشتر به دلیل ادامه حملات طرف‌های درگیر مذاکرات صلح سوریه را که قرار بود سوم فوریه در ژنو برگزار شود، لغو کرد.

مخالفان اسد شنبه ۲۰ فوریه اعلام کردند که چنانچه روسیه و نیروهای ارتش سوریه حملات خود را علیه آن‌ها متوقف کنند، آتش‌بس را خواهند پذیرفت.

بشار اسد نیز صبح یکشنبه گفت به شرطی که مخالفان از آتش‌بس «سوء استفاده» نکنند، آتش‌بس را می‌پذیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.