ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان ۳۲ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران محاکمه می‌کند

شکاف بین ایران و عربستان سعودی عمیق‌تر می‌شود. عربستان سعودی می‌خواهد ۳۲ نفر را به اتهام تشکیل هسته جاسوسی برای ایران، محاکمه کند. در میان این افراد یک نفر ایرانی است.

دادگاه کیفری عربستان سعودی، ۳۲ نفر را به اتهام تشکیل هسته جاسوسی برای ایران، محاکمه می‌کند.

شبکه خبری العربیه به‌نقل از روزنامه عکاظ نوشت از این ۳۲ متهم یک نفر ایرانی، یک نفر افغان و بقیه شهروندان سعودی هستند.

اتهام این افراد «تشکیل هسته‌های جاسوسی در زمینه‌های نظامی؛ اقدام به عملیات خرابکاری علیه تأسیسات نظامی و اقتصادی، و برهم زدن امنیت عمومی، و ایجاد هرج و مرج؛ ایجاد شورش و خرابکاری در منطقه قطیف در عربستان سعودی؛ عضوگیری و جاسوسی برای ایران و استفاده از نرم افزارهای جاسوسی؛ مشارکت در عملیات خصمانه علیه عربستان سعودی؛ و در اختیار داشتن کتاب‌ها و نشریات ممنوعه» اعلام شده است.

در روز ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی، دادگاهی در کویت نیز دو مرد را به اتهام «جاسوسی برای ایران و حزب‌الله لبنان» به مرگ محکوم کرد. این دو مرد، یکی ایرانی و دیگری کویتی بودند. متهمان دیگر این پرونده به پنج تا ۲۵ سال زندان محکوم شدند. سه متهم دیگر نیز آزاد شدند.

روابط ایران و عربستان پس از اعدام روحانی شیعه شیخ نمر باقر النمر در ماه ژانویه (دی) و در پی آن حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد به‌شدت رو به تیرگی گرایید و سعودی‌ها کلیه روابط خود با این را قطع کردند.

احتمال می‌رود محاکمه این ۳۲ نفر در عربستان سعودی شکاف به این دو کشور را عمیق‌تر سازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.