ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران پناهجو در مرز یونان ـ مقدونیه متوقف شدند

در پی تدابیر جدید مقدونیه برای کنترل مرزهایش، روز دوشنبه ۲۲ فوریه / ۳ اسفند راه بر هزاران پناهجو در شمال یونان بسته شد.

در پی تدابیر جدید مقدونیه برای کنترل مرزهایش، روز دوشنبه ۲۲ فوریه / ۳ اسفند راه بر هزاران پناهجو در شمال یونان بسته شد.

به‌گزارش رویترز، نزدیک به پنج هزار پناهجو در دو مکان شمال یونان تجمع کرده‌اند و سازمان‌های بشردوستانه از چهار هزار پناهجوی دیگر خواسته‌اند که به سمت شمال یونان حرکت نکنند تا از این طریق مانع از ازدحام جمعیت شوند.

مسیر بالکان از سوی هزاران پناهجو استفاده می‌شود تا خود را به شمال اروپا برسانند اما از زمانی که کشورها اعلام کرده‌اند کسانی را که از مناطق جنگی نمی‌آیند نخواهند پذیرفت، این مسیر برای پناهجویان بیش از پیش دشوار می‌شود.

یک پناهجو که می‌گفت از حلب آمده به رویترز گفت به دلیل آن‌که گذرنامه نداشته پلیس مقدونیه به او اجازه نداده است از مرز عبور کند. او گفت همه چیز خود را در جنگ از دست داده و سند و پاسپورتی با خود ندارد.

مقدونیه در نقاطی که پناهجویان بیشتر از آن‌جا وارد خاک این کشور می‌شوند دو ردیف دیوار از سیم در طول مرز کشیده است تا پناهجویان نتوانند از آن عبور کنند.

یانیس موزالاس، وزیر مهاجرت یونان از تدابیر همسایگان این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان انتقاد و آن‌ها را متهم به فرار از مسئولیت کرد.

او گفت لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک، چهار کشور اروپای مرکزی، معروف به گروه «وایسگراد» (یا ویشه‌گراد) نه تنها از هیچ پناهجویی استقبال نمی‌کنند بلکه حتی برای آن‌ها چادر یا پتو هم ارسال نمی‌کنند و یک مأمور پلیس هم برای تقویت «فرونتکس»، نهاد نظارت بر مرزهای اروپا، نمی‌فرستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.