ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاین، واتس آپ و تانگو با دستور قضایی در ایران فیلتر می‌شوند

مقامات قوه قضائیه ایران دستور داده‌اند که سه شبکه اجتماعی موبایلی «لاین، واتس‌ آپ و تانگو» فیلتر شوند.

مقامات قوه قضائیه ایران دستور داده‌اند که سه شبکه اجتماعی موبایلی «لاین، واتس‌ آپ و تانگو» فیلتر شوند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه‌شنبه چهارم اسفند به نقل از یک منبع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه گفت: «دستور قضایی فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس‌آپ و تانگو صادر شده است.»

به‌گفته این منبع که نامی از او برده نشده، این طرح ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و این اپلیکشین‌ها به‌‌طور کامل فیلتر می‌‌شوند.

دستور قضایی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در حالی صادر شده که قوه قضائیه از سال ۱۳۹۲ خواهان فیلتر این شبکه‌ها بود اما مقامات دولتی با این اقدام مخالفت کرده بودند. به‌نظر می‌رسد به دلیل این‌که قوه قضائیه نتوانسته موافقت کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ و شورای عالی فضای مجازی را برای فیلتر این شبکه‌ها به‌دست آورد، اکنون خود به‌طور یک‌جانبه دستور فیلترینگ را صادر کرده است.

دستور قضایی برای فیلتر این شبکه‌ها در حالی صادر شده که در آستانه انتخابات روز جمعه هفتم اسفند، این اپلیکیشن‌های موبایلی به یکی از ابزاری مهم در تبلیغات انتخاباتی و همچنین دعوت از مردم برای رأی ندادن به تندرو‌ها تبدیل شده‌اند.

بر پایه آمار مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بیش از ۵۳ درصد ایرانیان یعنی بیش از ۴۰ میلیون نفر عضو دست‌کم یکی از این شبکه‌های اجتماعی هستند.

شبکه‌های اجتماعی موبایلی در حالی با دستور قوه قضائیه در آستانه فیلترینگ کامل قرار گرفته‌اند که دولت ایران می‌گوید به جای فیلترینگ کامل باید فیلترینگ هوشمند اعمال شود.

منظور از «فیلترینگ هوشمند» که دولت ایران به دنبال آن است، استفاده از نرم‌افزار‌ها یا سخت‌افزارهایی است که بخش‌هایی از سایت‌ها را که «مغایر با ارزش‌های مورد قبول جمهوری اسلامی» به‌شمار می‌آید، سانسور کرده اما بخش‌های دیگر را آزاد بگذارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یه نفر

    خبرنگاران چرند میگه این خبرو مشرق دی 93 منتشر کرده که البته سایت خبرنگاران بعد پی بردن به این اشتباهش خبرو حذف کرد فرارو در باره ی این گاف رسانه رسمی صدا و سیما(باشگاه کودکان خبرنگار!!) توضیح داده لینک:http://fararu.com/fa/news/263546/%DA%AF%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7