ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حدادعادل: نگران تکرار مجلس ششم هستیم

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در سخنانی به توضیح شعارهای اصلی اصولگرایان پرداخت او نیز انگلیس را حامی اصلاح‌طلبان دانست و گفت نگرانی اصولگرایان آن است که مجلس ششم تکرار شود.

غلامعلی حدادعادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، در میتینگ انتخاباتی این گروه شعارهای اصلی اصولگرایان را «معیشت، امنیت و پیشرفت» عنوان کرد و همچون هم‌فکران خود انگلیس را حامی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها دانست و گفت اصولگرایان نگران آن هستند که مجلس ششم یا همان مجلس دوران اصلاحات تکرار شود.

غلامعلی حدادعادل: در جریان تبلیغات برای انتخابات مجلس صدای پای مجلس ششم حس می‌شود.

حدادعادل روز سه‌شنبه ۴ اسفند در این همایش از «برنامه‌های مختلف» اصولگرایان برای وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت اما بدون اشاره به جزئیاتی از این «برنامه‌ها» تنها به این اکتفا کرد که اصولگرایان می‌خواهند با اقتصاد مقاومتی «معیشت مردم را سروسامان دهند».

«اقتصاد مقاومتی» طرحی بود که نخستین بار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی آن را به‌منظور مقابله با تحریم‌های رو به افزایش مطرح کرد. قطع وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، اتکا به تولید داخلی و هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله مشخصه‌های آن بود.

حدادعادل از سفر شرکت‌های متعدد به ایران، پس از لغو تحریم‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت این شرکت‌ها ممکن است ایران را به بازار کالای مصرف تبدیل کنند.

او برای توضیح شعار «امنیت» اصولگرایان، امنیت ایران را به امنیت سوریه پیوند زد و با اشاره به حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه گفت اگر این نیروها در سوریه نبودند «جریان‌های ناپاک برای کشور ایران نیز دردسرهایی ایجاد می‌کردند».

در بخش «پیشرفت» هم او جزئیاتی از برنامه اصولگرایان ارائه نداد و فقط گفت: «پیشرفت فکری، اعتقادی، اسلامی، اقتصادی، علمی، هنری و فرهنگی در همه زمینه‌ها مورد توجه ما است.»

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله «نفوذ دشمنان» پرداخت که در ماه‌های اخیر علی خامنه‌ای آن را بارها مطرح کرده و آخرین بار نیز از «نفوذ در انتخابات» اظهار نگرانی کرده بود.

همایش ائتلاف اصولگرایان در تهران ـ سه‌شنبه ۴ اسفند

حدادعادل گفت: «ما مجلسی می‌خواهیم که از نظر روابط سیاسی و خارجی نسبت به نفوذ که رهبری بر آن تأکید دارند حساسیت داشته باشد، مدافع منافع ملی باشد، مگر ما شک داریم که دشمنان می‌خواهند در کشور نفوذ کنند.»

او همچنین با بیان این‌که اصولگرایان از تکرار «حوادث تلخ ۱۸ سال گذشته» ابراز نگرانی می‌کنند، گفت: «در چند روز گذشته و در جریان تبلیغات برای انتخابات مجلس صدای پای مجلس ششم حس می‌شود. ما نگران تکرار مجلس ششم هستیم، نمی‌بینید چه کسانی از چه جریان‌هایی پشتیبانی می‌کنند، پیام می‌فرستند و درخواست شرکت در انتخابات می‌کنند و از مردم می‌خواهند به کسانی رأی دهند که آن‌ها می‌خواهند و این در حالی است که قبلاً انتخابات را تحریم می‌کردند اما امروز صحبت از لیست می‌کنند و از مردم می‌خواهند به یک لیست خاص رأی دهند.»

او با اشاره به رویدادهای سال ۱۳۸۸ خطاب به آن‌ها که اصولگرایان را تندرو می‌خوانند گفت آن‌ها از وقایع آن سال حمایت می‌کنند و بعد از آرامش کشور سخن می‌گویند.

او به مسأله حصر خانگی زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سه تن از رهبران اعتراضات سال ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت: «عده‌ای مدعی شعار آرامش هستند اما خواهان رفع حصر کسانی هستند که هر هفته بیانیه می‌دادند و فضا را امنیتی می‌کردند و آرامش مردم را به‌هم ریخته بودند.»

حدادعادل همچون دیگر اصولگرایان به جبهه اصلاح‌طلبان و میانه‌روها حمله کرد و گفت خارجی‌ها «خط می‌دهند» که مردم به آن‌ها رأی بدهند. او افزود: «ما باید از افرادی که خارجی‌ها از آن‌ها تعریف می‌کنند بپرسیم که شما چه کرده‌اید که بی‌بی‌سی از شما تعریف می‌کند.»

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پایان سخنان خود از حاضران خواست تا مراقب باشند «فضای انتخاباتی تب‌آلوده نشود».

اصولگرایان، گروهی از مسئولان نظامی و سپاه پاسداران در روزهای اخیر تبلیغات شدیدی را علیه اصلاح‌طلبان و میانه‌روها به‌راه انداخته‌اند و در هر جمع و محفلی از حمایت انگلیس از آن‌ها سخن می‌گویند. با این حال محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران تخریب رقبای انتخاباتی را غیراخلاقی خواند و از نامزد‌ها خواست که از تهمت‌زنی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند. او همچنین از کاندیداها خواست که «برای پیروزی در انتخابات یکدیگر را انگلیسی خطاب نکنند.»

دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان روز جمعه هفتم اسفندماه جاری در ایران برگزار خواهد شد.

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    لیست اصولگرا ها = لیست روسیه