ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اولویت اصلی برای کارگران، کاهش شکاف طبقاتی است»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، عیدعلی کریمی، دبیراجرایی خانه کارگر قزوین گفت: «کاهش شکاف طبقاتی خواسته کلیدی جامعه کارگری است».

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: «کاهش شکاف طبقاتی خواسته کلیدی جامعه کارگری است».

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کریمی گفت مسئولان باید با برنامه‌های راهبردی و اصولی، از یک طرف دستمزد کارگران را افزایش دهند و از طرف دیگر، از تنزل قدرت خرید آن‌ها جلوگیری کنند تا به این وسیله شکاف عمیق طبقاتی جبران شود.

او افزود: «این هدف جز با تدوین برنامه‌های اصولی توسط دولت و قانونگذاران امکان‌پذیر نیست.»

به‌گفته کریمی یکی از مطالبات جامعه کارگری «افزایش عادلانه دستمزدها»ست که باید براساس نیازهای واقعی خانوارهای کارگری محاسبه و پرداخت شود.

او مطالبه بعدی را «حفظ قدرت خرید کارگران توسط کنترل نرخ تورم» دانست. زیرا به عقیده کریمی در دو دهه گذشته قدرت خرید کارگران سیر نزولی شدیدی داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین افزود: «دولت باید بر عملکرد کارفرمایان به خصوص کارفرمایان واسطه یا پیمانکار نظارت دقیق داشته باشد چراکه بیشترین اجحاف در حق کارگران از جانب این قشر از کارفرمایان بوده است».

دستمزد کارگران در ایران با تورم روزافزون در ایران هماهنگی ندارد. غلامرضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، روز پنجم اسفندماه سال جاری گفت که بر اساس گزارش مرکز آمار، سبد هزینه خانواده چهارنفره سه‌ میلیون و ۲۰۰هزار تومان در ماه است اما دستمزد کارگران برای سال جاری ۷۱۲ هزار تومان تعیین شد.

فعالان کارگری می‌گویند حقوق و دستمزدی که کارگران ایران می‌گیرند یک هفته هم دوام نمی‌آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب، ‌ تحصیل و مسکن آن‌ها می‌شود.

این درحالی است که افزون بر سطح درآمد پایین کارگران، در موارد زیادی نیز پرداخت دستمزد کارگران یا با تأخیر مواجه می‌شود و یا این‌که کارگران به دلیل قراردادهای موقت از کار اخراج می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.