ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای پای صندوق رأی: همه ایران‌دوستان شرکت کنند

صبح روز جمعه هفتم اسفندماه، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آغاز شد. علی خامنه‌ای باز هم از همه افرادی که «ایران را دوست دارند» خواست تا در انتخابات شرکت کنند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح روز جمعه هفتم اسفندماه، در آغاز برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس و دوره پنجم مجلس خبرگان پس از دادن رأی خود از همه کسانی که «ایران را دوست دارند» خواست تا در انتخابات شرکت کنند.

علی خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری پس از انداختن رأی خود به صندوق ضمن بااهمیت دانستن انتخابات گفت: «همه شرکت کنند. همه، هر کسی که ایران را دوست دارد، جمهوری اسلامی را دوست دارد، شکوه و عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در این انتخابات شرکت کنند.»

او پیش از این نیز از مخالفان دعوت کرده بود برای اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند. خامنه‌ای گفته بود: «این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت و پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت و عزت ملی هستند باید در انتخابات شرکت کنند.»

اما در روز ۳۰ دی‌ماه سال جاری در دیدار با جمع دست‌اندرکاران انتخابات خبرگان و مجلس اعلام کرد که دعوت از مخالفان نظام به شرکت در انتخابات به معنای آن نبود که آن‌ها به مجلس بروند بلکه منظور مشارکت‌شان در رأی دادن بود.

خامنه‌ای در پای صندوق رأی همچنین از مردم خواست تا «سرعت به خرج دهند و در انجام این وظیفه شتاب کنند».

او در سخنان کوتاه خود باز هم به «دشمنان» اشاره کرد و گفت: «ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخاب ما باید به گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.»

دیگر مسئولان حکومتی جمهوری اسلامی، از جمله حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و صادق لاریجانی، آرای خود را به صندوق‌ها ریختند و همگی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان از ساعت هشت صبح امروز جمعه هفتم اسفندماه در هزار و ۶۳ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از ۵۲ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

در این دو انتخابات ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر واجد شرایط لازم رأی دادن هستند و رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ جمعه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ نفر برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورا و پنجمین دوره مجلس خبرگان شرکت کنند.

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۸۰۱ نفر در سراسر کشور کاندیدا شدند که از این تعداد ۱۶۱ نفر توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند که با انصراف دو تن از تأیید صلاحیت‌شدگان ۱۵۹ نفر در این رقابت حضور دارند. در میان کاندیداهای نأیید صلاحیت شده مجلس خبرگان یک زن نیز حضور ندارد.

در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر نام‌نویسی کردند که شورای نگهبان صلاحیت شش هزار و ۲۲۹ نفر را تأیید کرد. برخی از تأیید صلاحیت شدگان انصراف دادند و در نتیجه چهار هزار و ۸۴۴ کاندیدا در رقابت انتخاباتی مجلس شرکت دارند.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان است و نهادهای دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهند داشت.

شب گذشته (پنج‌شنبه) دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب اظهارات برخی از نامزدهای انتخابات در تهران و قم بر علیه دولت و مسئولان حکومتی در رسانه‌های عمومی اعلام کرد که «روشنگری لازم و تفصیلی» در مورد ابعاد و انگیزه‌های این حملات را به زمان مناسبی پس از انتخابات موکول می‌کند تا آرامش انتخابات حفظ شود.

نیروی انتظامی نیز اعلام کرده است که ۲۵۰ هزار مأمور پلیس و ۱۸ هلی‌کوپتر و ۸ هواپیمای سبک برای تأمین نظم در سراسر کشور به کار گرفته می‌شوند. در سطح تهران ۲۰ هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    مردم ایران باید این لاشه ی مردار بویناک ضد حیات را به خاک بسپارد.

  • يزدی از یزد

     یک حکومتی که ضدیتش از ضدیت با ایرالن و منطقه در گذشته ضدیتش با انسان و با حیوان هم ثابت شده دم از ایران دوستی می زند. خجالت هم نمی کشد. مردم ایران باید این لاشه ی مردار بویناک ضد حیات را به خاک بسپارد.