ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به رغم تکذیب‌ها: مدارس تهران، اصفهان و تبریز شنبه تعطیل می‌مانند‌

با وجود انکارهای مکرر، مدارس تهران، اصفهان، تبریز، اسکو و آذرشهر در هشتم اسفند تعطیل خواهند بود. دلیل: همکاری بیشتر معلمان و کارکنان مدارس با کادر اجرایی انتخابات.

علی‌رغم انکار مکرر آموزش و پرورش، شامگاه جمعه هفتم اسفند اعلام شد کلیه مدارس ۱۹ گانه تهران و همچنین مدارس اصفهان، تبریز، اسکو و آذرشهر در روز شنبه تعطیل خواهند بود.

پس از دو مرتبه تمدید مهلت انتخابات و پس از اعلام مشارکت بسیار بالای رای دهندگان، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش از تعطیلی کلیه مدارس تهران در روز هشتم اسفند خبر داد.

علیرضا جدایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش به خبرگزاری تسنیم گفته است این تصمیم به دلیل شرایط خاص تهران و طولانی شدن روند انتخابات و شمارش ارا گرفته شده و صرفا شامل تهران خواهد بود. او یک هفته پیش‌تر اخبار مربوط به این موضوع را قویا تکذیب کرده بود.

ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز اعلام کرده که مدارس حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر در روز شنبه تعطیل خواهند بود. سعید شبستری خیابانی، مسئول این ستاد به خبرگزاری مهر گفته است: «از آنجا که تعداد زیادی از عوامل اجرایی انتخابات جزء کارکنان و معلمان مدارس هستند و به دلیل تمدید مهلت رای، همه مدارس شهرهای یاد شده تعطیل می‌مانند.‌‌»

علی اصغر فانی، وزیر ا‌موزش و پرورش در روزهای گذشته چند مرتبه تاکید کرده بود که هیچ مدرسه‌ای در فردای روز انتخابات تعطیل نخواهد بود.

محمدحسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز ساعاتی پیش از اعلام تعطیلی مدارس استان، در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا گفته بود برای اعلام قطعی این تعطیلی باید استاندار تصمیم بگیرد.

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی قبلا درباره بحث تعطیلی روز شنبه مدارس در تهران گفته بود: «اصولگرایان و تندروها تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رای نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند.»

سایت تابناک، وابسته به محسن رضایی در یادداشتی نوشته است: «به راستی در ساعات آخر روز جمعه چه مولفه‌ای تغییر کرد که مقامات دولتی از تصمیم مبرم خود برگشته و رای به تعطیلی مدارس دادند؟»

به نظر می‌رسد تعطیلی مدارس تهران و شهرهای بزرگ دیگر در روز هشتم اسفند امری ناگزیر بود، اما اعلام پیش‌هنگام این تعطیلی می‌توانست در همان چارچوب مورد اشاره منتجب‌نیا، پیامدهایی برای دولت داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.