ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خوزستان ۴۰۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار دارد»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت که «محدودیت‌های اعتباری» مانع اجرایی کردن طرح‌های مبارزه با خشکسالی و گرد و غبار شده است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از وجود ۴۰۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در استان خوزستان خبر داد.

ابتکار، شنبه هشتم اسفند در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که خشکسالی «روز به روز» به کانون‌های بحرانی استان خوزستان اضافه می‌شود.

در هفته گذشته افزایش میزان ذرات معلق و گرد و غبار در هوای اهواز به ۲۴ برابر حد مجاز رسید. حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت که «محدودیت‌های اعتباری» مانع اجرایی کردن طرح‌های مبارزه با خشکسالی و گرد و غبار شده است.

ابتکار به آبگیری تالاب‌های هور العظیم و شادگان اشاره کرد و گفت: «جالب است که برخی در نظر دارند آن را انکار کنند و در حالی که تالاب هورالعظیم در دولت نهم و دهم خشک شد و در دولت یازدهم آبگیری شد، عده‌ای بیان آن را به ضرر خود می‌دانند.»

او  اردیبهشت سال جاری گفته بود که هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده بدهد که مشکل گرد و غبار خوزستان را حل می‌کند و «مردم باید با این مشکل کنار بیایند.»

«مسأله گرد و غبار برای عراق و عربستان اولویت ندارد»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با بیان این که کشورهای منطقه از جمله عراق و عربستان «اراده‌ای برای حل موضوع گرد و غبار» ندارند، گفت که «با تلاش‌ها و لابی‌های جمهوری اسلامی» در رابطه با مسائل گرد و غبار، قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده است.

مقام‌های محیط زیستی ایران منشاء این گرد و غبار را کشور عراق عنوان می‌کنند. اما تحقیقات اقلیمی چیز دیگری را نشان می‌دهد. در سال‌های اخیر به اثبات رسیده که تنها حدود ۳۰ درصد از گرد و غبار موجود در ایران از کشورهای دیگر ناشی می‌شود.

عوامل داخلی متعددی از قبیل نابودی تالاب‌ها، خشک شدن دشت‌ها، سدسازی‌های گسترده، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و استمرار خشکسالی، به همراه کاهش بارندگی و رطوبت خاک، مدت‌هاست بخش‌هایی از ایران را دچار بحران ناشی از گرد و غبار کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.