ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری دست‌کم ۲۰۰ تن در ایران در ارتباط با تخلفات انتخاباتی

خرید و فروش رأی، استفاده از موقعیت شغلی برای تبلیغات انتخاباتی، استفاده از مکان‌های غیرمجاز برای این تبلیغات و توهین به داوطلبان و تبلیغ علیه آن‌ها برخی از این تخلفات هستند.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده تاکنون ۸۳ تخلف عمده انتخاباتی در سراسر کشور گزارش شده است.

انتخابات ایران/ عکس از خبرگزاری فرانسه

به گزارش خبرگزاری «مهر»، برای برخی از این تخلفات پرونده ویژه تشکیل شده تا خارج از نوبت به آن‌ها رسیدگی شود.

خرید و فروش رأی، استفاده از موقعیت شغلی برای تبلیغات انتخاباتی، استفاده از مکان‌های غیرمجاز برای این تبلیغات، توهین به داوطلبان و تبلیغ علیه آن‌ها برخی از این تخلفات هستند.

استان فارس با ۲۵ تخلف عمده و دستگیری بیش از ۱۶۵ نفر در رأس تخلفات انتخاباتی قرار دارد.

در استان تهران نیز گزارش‌های زیادی مبنی بر خرید و فروش آرا اعلام شده است. غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران دراین باره گفت: «قطعاً تخلفات انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.»

علاوه بر این به گزارش دادستانی کرمان، در این استان پنج پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده و ۱۸سایت فاقد مجوز هم به دلیل عدم رعایت قوانین تعطیل شده‌اند. همچنین ۱۱ سایت نیز مجبور به حذف مطالب «خلاف قانون» خود شدند.

در استان اصفهان و خراسان شمالی نیز مجموعاً ۱۳ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده است. همچنین در استان اصفهان یک نفر با به همراه داشتن پنج شناسنامه مشابه دستگیر شده است.

در استان لرستان علاوه بر دستگیری پنج نفر، آرای یک صندوق نیز باطل اعلام شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده فردی در یکی از روستاهای شهرستان کوهدشت به طرفداری از یکی از کاندیدا‌ها در نظم شعبه اخذ رای اخلال ایجاد کرد. در پی این هرج و مرج یک صندوق رأی شکسته شد و آرای آن نیز باطل اعلام شد و شخص مذکور نیز اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

همچنین در استان کهکیلویه و بویراحمد، تاکنون پنج سایت غیرمجاز تخلفات انتخاباتی فیلتر شده است.

پیش‌تر نیز مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران گفته بود که در برخی از مراکز و شعبه‌های رأی‌گیری، خرید و فروش آرا گزارش شده و ۸۳ نفر در این حوزه‌های رأی‌گیری به اتهام اخلال در روند انتخابات بازداشت شده‌اند.

از تعداد افراد بازداشت شده گزارشی ارائه نشده، ولی در مجموع در اکثر استان‌های کشور به جز استان‌های بوشهر و کرمانشاه تا کنون گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در انتخابات ارائه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.