ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوءاستفاده داعش از شرایط آتش‌بس سوریه و حمله به تل‌ابیض

آتش‌بس فعلی در سوریه شامل حال گروه دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) نمی‌شود. این دو نیرو بیش از نیمی از سوریه را در اختیار دارند.

پس از آغاز آتش‌بس در سوریه در نخستین ساعات روز شنبه ۲۷ فوریه/هشت اسفند، درگیری‌های شدیدی میان یگان‌های مدافع خلق (YPG) با پیکارجویان گروه دولت اسلامی (داعش) در شهر تل‌ابیض در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه در جریان است.

آتش‌بس سوریه با تصمیم مشترک آمریکا و روسیه و با حمایت سازمان ملل برقرار شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد نوشت: «حملات داعش فعلاً دفع شده است. ده‌ها تن از پیکارجویان این گروه کشته و در حال حاضر مهاجمان به بیرون از شهر رانده شدند.»

تل‌ابیض منطقه استراتژیک مهمی در شمال شهر رقه، مرکز خلافت خودخوانده داعش به شمار می‌آید. این شهر بیش از دوماه است که در کنترل نیروهای یگان های مدافع خلق قرار دارد و از این جهت منطقه مهمی برای آغاز عملیات نیروهای کرد علیه داعش در شهر رقه به شمار می‌رود.

آتش‌بس فعلی در سوریه شامل حال گروه دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) نمی‌شود. این دو نیرو بیش از نیمی از سوریه را در اختیار دارند. حکومت بشار اسد، کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه (HCN) و یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه از این آتش‌بس استقبال کرده‌اند.

 از سوی دیگر گزارش‌های منتشر شده حاکی از کشته شدن دو نفر در انفجاری انتحاری با خودروی بمب گذاری شده در حومه شهر حماه است. در این حمله چند تن نیز زخمی شدند و مسئولیت آن را نیز داعش به عهده گرفته است.

بنابر گزارش ها داعش با استفاده از آتش‌بس در سوریه حملاتی را پی ریزی کرده است. علاوه بر این رهبر جبهه النصره نیز از تمام نیروهای خود خواست که آتش‌بس را نادیده گرفته و برای ریشه‌کن کردن رژیم اسد به نبرد خود ادامه دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.