ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان دست‌فروش در متروی تهران

مدت‌هاست دست‌فروشان در مترو تهران اجناس ارزان قیمت را به مسافران عرضه می کنند، این دست‌فروشان برای گذران زندگی خود و گران بودن اجاره مغازه، ناچارند در محل‌های عمومی چون مترو دست‌فروشی کنند.

دست‌فروشی زنان در مترو یکی از شکل‌های رایج دست‌فروشی در ایران است. این دسته از افراد به گفته خودشان به اجبار به دست‌فروشی روی آورده‌اند و مشکل اقتصادی و تامین نیازها مهم‌ترین مساله آنهاست.
برخی از آنها به دلیل فوت، طلاق یا زندانی شدن همسر، سرپرست خانواده خود را از دست داده‌اند و باید به تنهایی مخارج زندگی را تامین کنند.
عده‌ای هم زنان متاهل و بدسرپرست هستند و همسرشان به دلایلی همچون اعتیاد نمی‌تواند مخارج زندگی را تامین کند. دختران مجرد هم بخشی از زنانی را تشکیل داده‌اند که به دلیل سرپرستی خانواده ‌دست‌فروشی می‌کنند.
شرایط کار در مترو، زنانه بودن محیط، و نداشتن نیاز به سابقه کار و مهارت خاص از عواملی است که زنان را به این حرفه جذب می‌کند.
برخی از زنان دستفروش مترو دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند و به دلیل نداشتن کار اقدام به دستفروشی می‌کنند.

عکس از زهرا رمضانی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش

    فرزندان این زن ها چگونه هزینه دانشگاه ها را می پردازند

  • رکسانا

    سیستم مالیاتی نابسامان و ناکارامد گرانی کالا و خواربار این خانواده را بیشتر در تنگا و زیان میگذارد با پول ناچیز سازمان بهزیستی نمی توان از این خانواد ه پشتیبانی کارامد کرد