ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی

شورای امنیت به‌دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی در ماه‌های اخیر شدیدترین تحریم‌های خود علیه کره شمالی را به‌تصویب رساند. بازرسی تمام محموله‌های این کشور و ممنوعیت فروش سلاح از جمله این تحریم‌ها هستند.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی در نیویورک به تشدید تحریم‌ها علیه این کشور رأی مثبت دادند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس قطعنامه شورای امنیت تمامی محموله‌ها به مقصد کره شمالی و یا صادرشده از این کشور مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و کشورهای عضو سازمان ملل موظف به رعایت آن خواهند بود.

قطعنامه شورای امنیت همچنین فروش سلاح به کره شمالی را ممنوع کرده و ۱۲ شرکت این کشور را تحریم کرده است.

کره شمالی در روز ۶ ژانویه / ۱۶ دی‌ماه سال جاری برای چهارمین بار اعلام کرد که یک بمب هسته‌ای - هیدروژنی کوچک را با موفقیت آزمایش کرده است. کشورهای غربی نیز این آزمایش را تأیید کردند.

در روز ۷ فوریه / ۱۸ بهمن‌ماه نیز این کشور دست به آزمایش موشکی زد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از تحریم‌های تازه علیه کره شمالی استقبال کرد و آن را پیام «مصمم» به این کشور دانست.

قرار بود این قطعنامه در روز سه‌شنبه در شورای امنیت رأی‌گیری شود اما به‌گفته دیپلمات‌ها، روسیه درخواست کرد که این تصمیم‌گیری ۲۴ ساعت به تعویق افتد.

در نهایت روسیه و چین، دو هم‌پیمان کره شمالی، از قطعنامه شورای امنیت حمایت کردند.

شورای امنیت نخستین بار در سال ۲۰۰۶ کره شمالی را به‌دلیل برنامه هسته‌ایش تحریم کرد. پس از آن این کشور بارها مورد تحریم قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.