ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرشماری موش‌ها: تهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار موش دارد

بیشترین موش‌های تهران در خیابان ستارخان هستند. ۳۰۰ نیروی آموزش‌دیده مسئول مقابله با موش‌های شهری هستند.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر اعلام کرد با کاهش ۴۰۰ هزار جفت از موش‌های پایتخت، اکنون جمعیت این حیوانات به یک میلیون و ۴۰۰ هزار جفت رسیده است.

بیشترین موش‌های تهران در خیابان ستارخان هستند/ عکس از خبرگزاری مهر

به گزارش خبرآنلاین، این مقام شورای شهر این موضوع را چهارشنبه ۱۲ اسفند و در اختتامیه کارگاه روش نوین مبارزه با جانوران مضر شهری اعلام کرد.

محمد حقانی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره مبارزه با این «حیوان موذی» می‌گوید به جای کاهش موش در شهر تهران، باید جمعیت آنها را کنترل کرد. به گفته او موش در یک سال ۷۰۰ تا ۸۰۰ جفت تولید مثل می‌کند و امکان معدوم کردن همه آن‌ها وجود ندارد.

او با توجه به اینکه موش‌ها در بین غذا‌ها زیست می‌کنند، گفت برای حل این مشکل باید زباله‌ها را تفکیک کرد. اگرچه بنابر آمارهای رسمی، تنها هفت درصد از پسماند‌ها در ایران از مبدأ تفکیک می‌شوند.

چندی پیش رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره چگونگی آمارگیری موش‌های تهران گفته بود: «ما برای آمارگیری جمعیت موش از روش (کپچر به کپچر) استفاده کرده‌ایم که روشی پذیرفته شده در دنیا است. در این روش، کلونی‌های اصلی شناسایی می‌شوند، موش‌ها زنده‌گیری، علامت‌گذاری و رهاسازی می‌شوند، بعد از مدت زمان معین در‌‌ همان محل دوباره همین مراحل صورت می‌گیرد و از تکرار این روش از فراوانی موش‌های علامت‌گذاری‌شده به یک عدد می‌رسند».

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران مسئولیت مقابله موش‌های شهری را دارد. همچنین ۳۰۰ نیروی آموزش‌دیده مسئول مقابله با موش‌های شهری هستند.

بیشترین موش‌های تهران در خیابان ستارخان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    سرشماری باهوش: در تهران یکی و نصفی و در خارج از تهران هم یکی و نصفی. یعنی سه نفر در کل کشور! سر شماری دو گوش شامل گاو و گوسفند و گوساله و بشر و موش و خرگوش و غیره: عددی ساختگی چون تعداد موشهای تهرانی!