ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکود بازار خشکبار؛ فروش قسطی آجیل

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار می‌‌گوید آجیل یک کالای لوکس شده و مردم آن را از چرخه اولویت‌های شب عید خارج کرده‌اند. برخی از واحدهای صنفی آجیل را قسطی می‌فروشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ایران می‌‌گوید آجیل تبدیل به یک کالای لوکس شده و مردم آن را از چرخه اولویت‌های شب عید خارج کرده‌اند. برخی از واحدهای صنفی، آجیل را به صورت قسطی و با چک به کارگران و کارمندان می‌فروشند.

بهای اقلام موجود در عکس به سال ۹۱ تعلق دارند.

علیرضا ارزانی ممقانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار می‌گوید آجیل تبدیل به یک کالای لوکس شده و تقاضا به شدت افت کرده است.

خبرگزاری «تسنیم»، شنبه ۱۵ اسفند از قول ارزانی نوشت که در بازار آجیل کشور رکودی جدی حاکم است. رئیس اتحادیه خشکبار پیش‌بینی کرده که در ایام پایانی سال جاری بیلان آجیل فروشان در مقایسه با سال قبل تا ۵۰درصد کاهش یابد.

ارزانی از گرانی یاد کرده و این که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در سال جاری، آجیل از چرخه اولویت‌های آنها خارج شده است. او گفته که برخی فروشندگان نیز برای مبادله محصول خود، به فروش نسیه روی آورده‌اند: «اخیرا مشاهده شده است که برخی از فروشندگان به مشتری‌های آشنا، کارمندان و کارگران آجیل را به صورت قسطی می فروشند و از آنها چک دریافت می‌کنند.»

ارزانی از  تعطیلی بعضی از واحدهای صنفی مربوطه نیز خبر داده و گفته است که در خراسان رضوی، ۱۰درصد از فعالان بخش آجیل و خشکبار کسب و کار خود را به دلیل کسادی بازار رها کرده‌اند.

میانگین قیمت یک کیلو پسته اعلا در تهران ۷۰هزار تومان است. یارانه نقدی برای هر نفر ۴۵ هزار تومان و حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران ۷۱۲ هزار تومان...

همسر یک کارگر فصلی، سال قبل به گزارشگر زمانه گفته بود هزینه آجیل شب عیدشان ۵۰هزار تومان است و با این مبلغ یک کیلو تخمه آفتابگردان، یک کیلو نخودچی و مقداری آب نبات می‌خرند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.