ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاد اخراج‌شده از دانشگاه خواجه نصیر بار دیگر تحصن کرد

قاسم اکسیرى‌فرد، استاد برجسته فیزیک دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی که به دلیل «داشتن صدای زنانه» از ادامه تدریس محروم شده است، بار دیگر در مقابل این دانشگاه دست به تحصن اعتراضی زد.

قاسم اکسیرى‌فرد، استاد برجسته فیزیک دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی که به دلیل «داشتن صدای زنانه» از ادامه تدریس محروم شده است، بار دیگر در مقابل این دانشگاه دست به تحصن اعتراضی زد.

تحصن و اعتراض قبلی قاسم اکسیری‌فرد که برخی دیگر از فعالان مدنی و سیاسی از جمله نسرین ستوده و محمد ملکی با آن همراه شدند

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قاسم اکسیرى‌فرد مطابق اعلام قبلی از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر روز شنبه ۱۵ اسفند مقابل دانشگاه خواجه نصیر تحصن کرد. او گفته است اعتراض خود را در روزهای آینده نیز ادامه می‌دهد.

این استاد دانشگاه همچنین اعلام کرده است که در صورت بازداشت دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

قاسم اکسیرى‌فرد با وجود صلاحیت علمى به شهادت جمعى از دانشجویان و استادان، توسط کمیته احراز صلاحیت‌هاى عمومى دانشگاه خواجه نصیر، به دلیل آن‌چه «آهنگ صداى زنانه و بیم تمسخر از سوى دانشجویان» و «نداشتن کمال انسانی به خاطر داشتن صدای زنانه» عنوان شده، از ادامه تدریس در این دانشگاه منع شده است.

اکسیری‌فرد که در دانشگاه‌های اروپا و آمریکای شمالی پژوهش و تدریس کرده است، متخصص ذرات بنیادی، گرانش و کیهان‌شناسی است. او در سال ۱۳۷۴، برای ایران «افتخارآفرین» بوده و رتبه اول المپیاد فیزیک را از آن خود کرده است.

او در آستانه ۴٠ سالگی، با انتخاب خود به ایران بازگشت تا در دانشگاه‌های کشور تدریس کند.

او فروردین و اردبیهشت سال جاری نیز در اعتراض به حکم اخراجش تحصن اعتراض‌آمیزى را با شعار «حق کار براى تمام شهروندان» برگزار کرد اما تا کنون پاسخی از مسئولان دریافت نکرده است. در تحصن قبلی نیروهای امنیتی او را تهدید به بازداشت کرده بودند.

اکسیری‌فرد، اسفندماه سال گذشته به روزنامه شرق گفته بود که خلاف نظر مسئولان گزینش دانشگاه خواجه‌نصیر، دانشجویان او هرگز با لحن کلام او مشکلی نداشته‌اند و صدای نازک او مانع از انتقال دانشش نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    خواهشن یک تست بهره هوشی از مسولی که این دستور رو داده بگیرید تا خیلی چیزها معلوم بشه که چه کسانی برما حکومت میکنند.در این مبارزه تنها نیستی بزگوار.

  • بهنام

    مملکت اسلامی همه اش باید اسلامی باشد . امام سیزدهم خمینی ملعون واقعآ جای بسی تاسف دارد که اینچنین بین شهروندان تبعیض قائل گردیده و سلیقه ای برخورد می کنند . یکی نیست به همان بیسوادان از خدا بی خبری که این استاد دانشمند را از ادامه فعالیت منع کرده اند ، بگوید آیا خودتان کمال انسانی دارید که این حکم ظالمانه و غیر قانونی را صادر کرده اید ؟ بعد می گویند چرا نخبگان ایرانی خارج از کشور به ایران برنمیگردند !