ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۱۳۵ تن در مناطق مشمول آتش‌بس در سوریه کشته شدند

در حالی که تنها یک هفته از برقراری آتش بس در برخی مناطق سوریه می‌گذرد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است تعداد افراد کشته شده در مناطقی که مشمول برقراری آتش‌بس هستند را ۱۳۵ نفر اعلام کرد.

در حالی که تنها یک هفته از برقراری آتش بس در برخی مناطق سوریه می‌گذرد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است تعداد افراد کشته شده در مناطقی که مشمول برقراری آتش‌بس هستند را ۱۳۵ نفر اعلام کرد.

A Syrian rebel fighter from the Failaq al-Rahman brigade comes out of a hiding position on the frontline against regime forces in the town of Arbin in the eastern Ghouta region on the outskirts of the capital Damascus on February 26, 2016. A partial ceasefire between Syria's regime forces and non-jihadist rebel fighters is due to take effect at midnight (2200 GMT) local time. / AFP / AMER ALMOHIBANY

این سازمان در گزارش خود اظهار داشت که دست‌کم ۴۵ پیکارجوی «اسلامگرا» و بیش از ۳۲ غیرنظامی از جمله کودکان در میان کشته‌شدگانند.

آتش‌بس سوریه با میانجیگری آمریکا و روسیه از شنبه ۲۷ فوریه / هشتم اسفند در برخی نقاط تحت محاصره در این کشور برقرار شد. این آتش‌بس شامل حال گروه دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره نمی‌شود.

دولت سوریه نیز تنها در شرایطی این آتش‌بس را پذیرفت که عملیات نظامی علیه داعش و جبهه النصره شامل این آتش‌بس نشود.

آتش‌بس کنونی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل پشتیبانی شده است نخستین آتش‌بسی است که در این جنگ پنج ساله برقرار می‌شود.

تاکنون ۲۷۰ هزار نفر کشته و نیمی از جمعیت سوریه آواره شدند.

بر اساس گزارش دیده‌بان‌ حقوق بشر سوریه، در هفته نخست آتش‌بس در سوریه، در مناطقی که شامل توافق آتش‌بس نمی‌شود، دست‌کم ۵۵۲ نفر کشته شدند.

همچنین در طول این یک هفته بیش از ۲۵ سرباز ارتش دولت سوریه و ۲۷ جنگجوی کرد نیز جان خود را از دست دادند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه اضافه می‌کند که در مجموع میزان خشونت‌ها در مناطقی که ترک مخاصمه برقرار شده تا حد زیادی کاهش یافته است. با این حال در این گزارش شرایط آتش‌بس «بسیار شکننده» توصیف شده است.

همچنین از نکات دیگر این آتش‌بس می‌توان به کمک‌های بشردوستانه و کاروان‌های آب و غذایی اشاره کرد که برای ۲۰ هزار نفر از مردم منطقه شرقی حومه دمشق فرستاده شد. جمعیتی که مدتهاست در محاصره ارتش سوریه و گروه‌های شبه نظامی دیگر به سر می‌برند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که دست‌کم ۵۰۰ هزار نفر در سوریه تحت محاصره شدید زندگی می‌کنند و به آب، غذا و دارو نیاز فوری دارند.

همچنین بر اساس این برآورد، حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز در شرایط شبه محاصره و وضعیت سخت برای تأمین نیازهای اولیه زندگی می‌کنند.

روز گذشته استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت دور آتی مذاکرات صلح برای حل بحران سوریه که قرار بود در تاریخ ۹ مارس / ۱۹ اسفند برگزار شود به تأخیر افتاده و احتمالاً در روزهای ۱۳ و ۱۴ مارس از سرگرفته می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.