ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده روحانی؛ وضع بهتر اقتصاد در سال آینده

در حالی که رشد منفی شاخص‌های اقتصادی ایران ادامه دارد، حسن روحانی وعده داد که سال ۹۵ از لحاظ اقتصادی «به‌مراتب» سال بهتری باشد و رفاه عمومی نیز بهتر شود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست رسانه‌ای خود بر پیروزی جریان اعتدال در انتخابات اخیر تأکید کرد و گفت سال آینده به لحاظ اقتصادی و رفاه مردم سال بهتری خواهد بود.

روحانی در این نشست که روز یکشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار شد از این‌که «در میان همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها عمدتاً معتدلین انتخاب شدند» اظهار خوشحالی کرد و گفت این به آن معناست که مردم در ادامه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ «میانه‌روی را انتخاب کرده‌اند».

او با بیان این‌که «دولت همه توان خود را به کار گرفت تا افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند بیشتر و بیشتر شوند» از همه کسانى که با ارسال «پیام صوتى و کتبى» مردم را به پاى صندوق‌های رأی آوردند و به‌ویژه مردم تهران که به‌گفته او «کار را یکسره کردند و اجازه ندادند انتخابات به مرحله دوم کشیده شود»، تشکر کرد.

در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان پیام‌هایی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات از شبکه‌های اجتماعی پخش شد، از جمله پیام تصویری محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران که از سوی دستگاه قضایی ممنوع التصویر شده و انتشار نام او در مطبوعات نیز ممنوع اعلام شده است.

حسن روحانی در نشست رسانه‌ای خود درباره ممنوع‌التصویری محمد خاتمی نیز گفت هیچ مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی درباره خاتمی وجود نداشته است.

«وضع بهتر خواهد شد»

روحانی در ادامه با اشاره به لغو تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای گفت: «سال ۹۵ به مراتب از لحاظ اقتصادی سال بهتری خواهد بود و رفاه عمومی نسبت به سال ۹۴ بهتر می‌شود.»

او سال ۹۴ را سال سختی عنوان کرد و گفت قیمت درآمد نفتی در سال ۹۰، ۱۲۰ میلیارد دلار و در سال ۹۴ کمی بیش از ۲۰ میلیارد دلار بوده است. او همچنین افزود ایران یک میلیون بشکه نفت می‌فروخته اما اکنون یک میلیون و ۴۰۰ بشکه می‌فروشد و مجلس نیز دولت را مکلف به فروش بالای دو میلیون بشکه نفت برای سال آینده کرده‌ است.

رئیس‌جمهور ایران به‌رغم دشواری‌های سال ۹۴ از کاهش تورم در دوران ریاست جمهوری خود سخن گفت و افزود در شرایط رکود «رشد سه درصد در کشور داشتیم.»

حسن روحانی گفت به همه وزارتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی گفته‌ است «خودشان را برای یک تحول آماده کنند و در عین حال برای جذب سرمایه‌های خارجی و تعامل با سایر کشورها آماده باشند».

دولت حسن روحانی دو سال گذشته را با وعده‌های امید‌بخش و آمارهای خوش‌بینانه سپری کرد، این در حالی است که ۴۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

دولت که در دو سال گذشته با سیاست‌های کنترلی به دنبال کاهش نرخ تورم بوده، به دلیل عدم تحقق درآمدهای نفتی به استقراض از نظام بانکی روی آورده است و در همین حال تعهدات خود به بخش‌های مختلف را اجرایی نکرده است.

رشد منفی شاخص‌های اقتصادی ایران همچنان ادامه دارد و سرمایه‌گذاری در ایران کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    امیدواریم بودجه شورای عالی(!) حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شورای سیاستگذاری(!/) حوزه علمیه خواهران، شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان و دیگر جاها، مر کز آموزش و پژوهش(!؟) امام خمینی، جمامعت المصطفی العالمین(!؟)، بنیاد حکمت ، بنیاد حضرت علی اصغر، بنیاد بین المللی(!) اهل بیت، بنیاد بین المللی(!) غدیر، سپاه پاسداران، بسیج، پشتیبانی و بیمه مداحان، سپاه حزب اله لبنان، ساخت و ساز و ابادسازی جنوب لبنان، هزینه نگهدای حکومت بعثی سوریه(عضو کنفرانس 2+6 خلیج فارس یعنی همان عربی!) ، ساخت صحن و گنبد و منار و مرقد طلایی در سامرا و نجف و کربلا و سوریه و جاهای دیگر، بودجه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، حفظ و گصترش اثار امام خمینی (ره)، بیت مقام عظمای ولی امر مسلمین جهان و ...................................... ؤ شورای سیاستگذاری(!؟) ائمه جمعه، هزینه برگزای نمازهای جمعه، هزینه ساخت مسجد در ایران و خارج از ایران و ...... ، (خسته شدم ) بیشتر و بیشتر شود !

  • میترا

    و باز بهار می آید، و باز کامبوزه با خیار می آید! جناب رییس جمهور طبق کدام شاخص چنین پیش بینی می فرمایید؟ آیا مهمترین عامل انهدام اقتصاد ایران که "فساد" گسترده و نهادینه شده باشد قرار است تا سال دیگر کم شود؟ میلیاردها دلار هم که وارد این سیستم فاسد شود باعث بهبود معیشت مردم نمی شود. مگر 700 میلیارد دلار درآمد نفتی سالهای اخیر توانست این کار را بکند؟

  • irani

    این شرم آوره که یک خبر نگار حرفه ای ندونه که چرا خبر اعدام بابک زنجانی همزمان با وعده های پوشالی روحانی همزمان باید منتشر بشه! منتفرم از رسانه ای که ادعا ی  کار حرفه ایی میکته ولی در عمل هیچه!

  • Farid

    وعده های نوع احمدی نژادی !