ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت بیش از ٧٠ هنرمند ایرانی از محیط‌بانان محکوم به قصاص

بیش از ٧٠ هنرمند ایرانی در حمایت از دو محیط ‌بان محکوم به قصاص منطقه حفاظت‌شده «دنا» اقدام به برگزاری نمایشگاه گروهی و فروش آثار خود می‌کنند.

بیش از ٧٠ هنرمند ایرانی در حمایت از دو محیط ‌بان محکوم به قصاص منطقه حفاظت‌شده «دنا» اقدام به برگزاری نمایشگاه گروهی و فروش آثار خود می‌کنند.

درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان در ایران‌، در دهه گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشته است

به‌گزارش روزنامه شرق شماره روز دوشنبه ۱۷ اسفند این هنرمندان، نقاش، ‌خوش‌نویس، ‌مجسمه‌ساز و عکاس هستند و تاکنون ٨٢ اثر برای شرکت در این نمایشگاه آماده شده‌اند.

نمایشگاه هنرمندان ایرانی در حمایت از محیط‌ بانان قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه  ۱۹ و ٢٠ اسفند‌ماه از ساعت ١٦ تا ٢٠ در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شود.

این نمایشگاه به پیشنهاد انجمن پایشگران محیط‌ زیست و با تلاش گالری گلستان برپا خواهد شد و در آن آثاری از مریم زندی، طه بهبهانی، ‌سیمین اکرامی، ‌بهرام دبیری، ‌ابراهیم حقیقی، ‌کامبیز درم‌بخش، پرویز کلانتری، ‌رضا مافی، ‌صادق تبریزی، ‌محمود جوادی‌پور، پروانه اعتمادی و محمد احصایی به‌نمایش گذاشته خواهند شد.

لیلی گلستان، ‌مدیر گالری گلستان از استقبال خوب هنرمندان برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که آثار هنرمندان به ‌فروش ‌رسیده و عواید حاصل از فروش آن «گرهی از کار حافظان طبیعت باز کند».

لیلی گلستان افزود: «ما می‌دانیم به دلیل مشکلات قانونی در حوزه محیط ‌زیست، امروز این محیط ‌بانان در حبس به‌سر می‌برند و همه تلاش ما این است که موجبات رهایی این دو حافظ محیط ‌زیست را که در حین انجام وظیفه و درگیری با شکارچیان مرتکب قتل شده‌اند، فراهم کنیم.»

محیط بانان منطقه حفاظت‌شده «دنا» از هفت سال پیش در زندان به سر می‌برند. تشکل‌های زیست‌محیطی صدور حکم اعدام را باعث دلسردی محیط بانان ایرانی می‌دانند که در شرایط دشوار مجبور به کار هستند و هر از چندی نیز توسط شکارچیان مورد حمله قرار می‌گیرند.

مدیر گالری گلستان در این‌باره گفت: «وقتی ما طبق قانون، سلاح به دست محیط‌بان می‌دهیم تا از محیط ‌زیست دفاع کند، نباید در چنین مواردی او را به قتل عمد محکوم کنیم.»

لیلی گلستان اظهار امیدواری کرد که ایرادات قانونی در این زمینه به‌زودی برطرف شود و دو محیط ‌بان با تلاش مردم و هنرمندان آزاد شوند.

در مردادماه سال جاری چند تن از محیط بانان زندانی آزاد شدند اما اسعد تقی‌زاده و غلامحسین خالدی که به اعدام محکوم شده‌ بودند همچنان در زندان به‌سر می‌برند. حکم اعدام این دو نقض شده است.

درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان در ایران‌، در دهه گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشته است. بر اساس قانون، محیط‌بان ابتدا باید اعلام «ایست» کند، سپس تیر هوایی شلیک کند و در صورت بی‌اثر بودن این اقدامات، حق تیراندازی به سمت کمر به پایین متخلف را دارد.

بر همین اساس محیط‌بانان تنها زمانی می‌توانند از اسلحه خود به طور مستقیم استفاده کنند که مورد هجوم و در خطر مرگ قرار گرفته باشند و از تیراندازی مستقیم به سمت طرف مقابل منع شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Fariborz

    من هم   از  آنها   حمایت   میکنم.    و   خواهان    به   زندان   انداختن     آن    قاضی    هستم    که   چنین    حکم    مسخره  و  حیوانی    صادر   کرده.