ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پیشنهادهای جدید» ترکیه به اروپا برای حل بحران پناهجویی

مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه در اجلاس فوق‌العاده درباره بحران پناهجویی به درازا کشید. در این نشست ترکیه پیشنهادهای تازه‌ای مطرح کرده است.

مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه در اجلاس فوق‌العاده درباره بحران پناهجویی به درازا کشید. در این نشست ترکیه پیشنهادهای تازه‌ای مطرح کرده است.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در میان مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا

به‌گفته دیپلمات‌ها در این مذاکرات که امروز دوشنبه ۷ مارس / ۱۷ اسفند در بروکسل جریان دارد، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه  «پیشنهادهای جدیدی» مطرح می‌کند.

بوسلاو سوبوتکا، نخست‌وزیر جمهوری چک اعلام کرد که در مورد پیشنهادهای ترکیه باید بحث جامعی صورت گیرد.

ترکیه گفته است اتحادیه اروپا پناهجویان سوری را از ترکیه و یونان به‌طور مستقیم به اروپا منتقل کند و در عوض ترکیه پناهندگان دیگری که در یونان گرفتار شده‌اند به ترکیه بازگرداند و با کمک اروپا از آن‌ها در کشور خود حفاظت کند.

بر اساس آنچه مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا گفته است، آنکارا خواهان سه میلیارد یوروی دیگر تا سال ۲۰۱۸ شده است.

اتحادیه اروپا پیش از این در ماه نوامبر اعلام کرده بود که سه میلیارد دلار برای بهتر شدن وضعیت پناهجویان در ترکیه به این کشور کمک خواهد کرد.

ترکیه همچنین درخواست کرده است که دریافت رویداد برای شهروندانش به کشورهای اروپایی راحت‌تر شود.

این پیشنهادها مورد استقبال قرار گرفته است اما هنوز بحث بر سر آن‌ها امضای نهایی آن‌ها باقی مانده است.

اختلاف در میان اعضای اتحادیه اروپا همچنین بر سر اعلام بستن مرزها به روی پناهجویان در طول مسیر بالکان است.

صبح روز دوشنبه گفته شد که بیانیه‌ای برای نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا و ترکیه آماده شده است که بر اساس آن مسیر بالکان به روی پناهجویان بسته خواهد ماند.

طرح جدید یونان برای کمک به پناهجویان

از سوی دیگر در حالی که مرزهای بالکان بسته شده و همچنان بر تعداد پناهجویان در یونان افزوده می‌شود، این کشور نیز از اتحادیه اروپا درخواست کمک بیشتر کرده است.

یونان گفته است تا آخر این هفته مراکز تازه‌ای برای نگهداری پناهجویان خواهد گشود.

بر پایه تازه‌ترین برنامه‌ریزی مقامات یونانی در ۹ نقطه این کشور می‌بایست ۱۷ هزار و ۴۰۰ مکان جدید دایر شود. از جمله این مکان‌ها می‌توان از پادگان‌ها نام برد.

همزمان با آن، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) تلاش خواهد کرد تا ۲۰ هزار پناهجوی دیگر را در هتل‌ها و خانه‌ها تحت حمایت خود قرار دهد.

به‌دلیل بسته بودن مرزهای مسیر بالکان در حال حاضر ۱۳ هزار پناهجو در مرز یونان و مقدونیه بلاتکلیف مانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.