ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روزنامه‌نگار ایرانی به اتهام «اقدام علیه امنیت» محاکمه شدند

دستگاه قضایی ایران روزنامه‌نگارانی را که آبان‌ماه دستگیر کرده بود و به آن‌ها اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت» بسته بود یک به یک به دادگاه می‌کشاند. اکنون محاکمه احسان مازندرانی و داود اسدی آغاز شده است.

احسان مازندرانی و داود اسدی، دو روزنامه‌نگار زندانی به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت» محاکمه شدند.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل این دو روزنامه‌نگار، امروز سه‌شنبه ۱۸ اسفند به خبرگزاری تسنیم گفت محاکمه احسان مازندرانی و داود اسدی روز دوشنبه ۱۷ اسفند در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده است.

به گفته این وکیل دادگستری، در دادگاه روز دوشنبه به پرونده اسدی رسیدگی و آخرین دفاع از وی اخذ شد و پس از آن دادگاه مشغول رسیدگی به پرونده احسان مازندرانی شد اما رسیدگی پایان نیافت و قرار است امروز ادامه دادگاه برگزار شود.

علیزاده‌ طباطبایی همچنین گفت که روز شنبه ۱۵ اسفند نیز قرار بود دادگاه عیسی سحرخیز برگزار شود اما به‌دلیل عدم مطالعه پرونده از سوی وکیل دیگر این پرونده، دادگاه تجدید شد که فکر می‌کنم جلسه بعدی هفته آینده برگزار شود.

وکیل مدافع این روزنامه‌نگاران در مورد محاکمه سامان صفرزایی نیز گفت دادگاه رسیدگی به پرونده او هم احتمالاً روز شنبه برگزار شده است.

آفرین چیت‌ساز، عیسی سحر‌خیز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی چهار روزنامه‌نگاری هستند که آبان سال جاری خورشیدی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند.

علیزاده طباطبایی پیش‌تر درباره اتهامات این روزنامه‌نگاران گفته بود که در این پرونده بازپرس معتقد بود اقدامات آن‌ها فقط مصداق «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است اما دادستان عقیده داشت این اقدامات علاوه بر «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، مصداق «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات» است.

به گفته او، این موضوع برای حل اختلاف به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد که دادگاه به‌نفع دادستان نظر داد.

به دنبال بازداشت این روزنامه‌نگاران، ۹۰ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خواهان آزادی آنان شدند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که ایران با ۳۸ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی، یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است و در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ک ب از تهران

    با سلام روزنامه نگاران باید زندانی شوند باید شکنجه شوند باید کشته شوند. هر آزادی خواهی باید خفه شود. دهانش را با سرب پر می کنند به دهانش تجاوز می کنند دهانش را خرد می کنند. ایران در دستان هرزه و ناپاک روحانیون است. ایران زیر تجاوز سپاه پاسداران و بسیج در حال جانکندن است. اصلاحطلبان و اصولگرایان در یک چهاچوب ضد بشری جای دارند. ایلام بد و خوب ندار اسلام اسلام است. برای سرکوب برای تجاوز برای قتل آمده است. در قرآن از عشق خبری نیست از مهر خبری نیست اما فعل قتل و خشونت و کنیزبازی تا دلتان بخواهد صرف و نحو شده است. تا بی نهایت اجرا شده است. قرآن دستوالعمل قتل و آدمکشی ست. حرفهای سروش و مجتهد شبستری و اصلاحطلبان دروغ محض است. اسلام خودش تمامی این اراجیف را تکذیب می کند. خودش با صدای بلند می گوید و قاتلوهم لاتکون الفتنه. بکشیدشان تا رفع فتنه. و فتنه را خودش تعریف می کند. بروید و غور کنید در اینکه چرا راهزن بزرگ انقلاب ملیونها انسان شریفی را که در خیابان آرام تظاهرات کردند را و خاموش از خیابان گشتند را اهل فتنه نامید. او با استمداد و استناد به قرآن فتوای قتل و سرکوب و تجاوز و زیر ماشین گرفتن مردم صبور و نجیب ایران را صادر کرد. ای مردم نجیب و صبور بدانید که قاتل بزرگ شما مردم اسلام است. اسلام برای خشکاندن تمامی امندیشه های انسانی و مهرورزی آمده است. اسلام برای سربریدن امده است. امروز کشوری اسلامی تر از عربستان و خلافت اسلامی از خراسان تا شام و از تهران تا بغداد و دمشق وجود ندارد. تازه اینان در برابر سربازان آدمخوار پیامبر و عمر و عثمان و علی و دیگر امامان و خلفا فرزندان معصوم آدم صفت الله هستند. ای مردم شما را بخدا از خود بپرسید که *** مانده اید.