ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دنیای ۵۰-۵۰ تا سال ۲۰۳۰

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زن پیامی منتشر کرده. او در این پیام بر توانمندسازی زنان و گسترش برابری جنسیتی تاکید کرده است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زن پیامی منتشر کرده است. او در این پیام بر توانمندسازی زنان و گسترش برابری جنسیتی در همه عرصه‌ها تاکید کرده است. شعار سازمان ملل در برنامه   توسعه پایدار، رفع شکاف جنسیتی تا سال ۲۰۳۰ است: «دنیای ۵۰-۵۰ تا سال ۲۰۳۰.»

دنیای ۵۰- ۵۰ تا سال ۲۰۳۰

بان کی مون پیام خود را چنین آغاز کرده است: «من در دوران بعد از جنگ در کره بزرگ شدم. به یاد دارم که آن زمان وقتی زنان برای زایمان به اتاق می‌رفتند، کفش‌هایشان را جفت می‌کردند و جلوی در می‌گذاشتند. با نگرانی سرشان را به عقب برمی‌گردانند و به کفش‌هایشان نگاه می‌کردند. مادرم به من گفته بود که آن زنان با خودشان فکر می‌کردند آیا بعد از زایمان زنده می‌مانند؟ آیا دوباره آن کفش‌ها را به پا خواهند کرد؟»

او همچنین از افدایش بودجه‌های این سازمان برای تقویت منابع توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی سخن گفته است: «برای ایجاد نظم جهانی و برابری جنسیتی باید از خودمان شروع کنیم، من در پارلمان‌ها، دانشگاه‌ها و خیابان‌ها، در گفت و گوهای خصوصی و در دیدار با مدیران اقتصادی و مردان قدرتمند، همواره درباره توانمندسازی زنان حرف می‌زنم و بر برابری زنان و مردان تاکید می‌کنم.»

بان کی مون به برخی از موفقیت‌ها نیز اشاره کرده است: «در آغاز کار من در سازما ملل در مجلس نه کشور جهان حتی یک زن وجود نداشت اما الان این عدد به چهار رسیده است.  در سال ۲۰۰۸ کمپین پیان خشونت علیه زنان را راه انداختیم، که بسیاری از رهبران جهان، نمایندگان مجلس و اشخاص به این دعوت پاسخ مثبت دادند.»

روز جهان زنان هر سال ۸ مارس در سراسر جهان برگزار می‌شود.

روز جهانی زن، که از مبارزات زنان کارگر و سوسیالیست نشات گرفته اکنون به عنوان روزی برای توجه به نابرابری‌های جنسیتی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

این مطلب بخشی از پرونده رادیو زمانه به مناسبت ۸ مارس است. مطالب بیشتر را می‌توانید در لینک زیر بخوانید: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.