ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۴۹ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر حوادث شغلی

بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت که در ۱۱ ماه ابتدای سال‌جاری خورشیدی ۴۹ تن بر اثر حوادث شغلی در این استان جان خود را از دست دادند.

بهرام صمدی‌راد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت که در ۱۱ ماه ابتدای سال‌جاری خورشیدی ۴۹ تن بر اثر حوادث شغلی در این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ۲۰ اسفند خبرگزاری فارس، صمدی‌راد این آمار را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، دارای افزایش چهار درصدی اعلام کرد. در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته در این استان ۴۷ تن بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست داده بودند.

به گفته صمدی‌راد، در ۱۱ ماه ابتدای سال جاری، ۱۲۲۵ تن در استان آذربایجان شرقی به علت حوادث شغلی مصدوم شده‌اند که از این تعداد، ۱۲۰۰ نفر مرد و ۲۵ نفر نیز زن بوده‌اند.

«سقوط از بلندی»، «اصابت جسم سخت»، «سوختگی»، «کمبود اکسیژن» به دلیل «فراهم نشدن ایمنی کار برای کارگران از سوی کارفرما» از عوامل عمده مرگ ناشی از حوادث کار در ایران است.

بر پایه آمار وزارت کار اغلب حوادث شغلی در بخش ساختمانی رخ می‌دهد. سال گذشته محمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین‌الملل گفته بود که ۴۷ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است.

حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران اردیبهشت سال جاری خبر داد که سالانه دست‌کم ۹۸۰۰ نفر در ایران بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.