ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احوال ما زنان: رک و راست بگم؟

چاپ سوم کتاب تازه آسیه جوادی برای شناخت زن ایرانی و تلاش او در جامعه مدنی منتشر شده است. روایتی صمیمانه از احوال زن ایرانی با زبانی داستانی اما گزارش‌گونه.

چاپ سوم کتاب تازه آسیه جوادی برای شناخت زن ایرانی و تلاش او در جامعه مدنی منتشر شده است. روایتی صمیمانه از احوال زن ایرانی با زبانی داستانی اما گزارش‌گونه. «رک و راست بگم؟» شکل گسترش‌ پیدا کرده کتاب پیشین خانم ناستین، «رک و پوست‌کنده» است.

آسیه جوادی، نویسنده

یادداشت‌های این کتاب که بین گزارش و داستان در نوسان‌اند، نمایانگر نوع تازه‌ای از ادبیات معاصر است که تأملات روزانه‌ نویسنده را با وقایع زندگی افراد و واقعیت‌های اجتماعی درمی‌آمیزد.

در «رک و راست بگم» هم مانند «رک و پوست کنده» زنان در مرکز توجه نویسنده قرار دارند. او در این اثر تلاش می‌کند تصویری واقعی و مبتنی بر زندگی روزانه از زنان ایرانی به دست دهد و به این ترتیب از تصور «زن اثیری» فاصله بگیرد و نشان بدهد که چگونه زنان در پیشبرد جامعه مدنی نقش‌آفرینی می‌کنند.

در این کتاب صراحت گزارشگرانه و دقائق جامعه‌شناختی همراه شده است با خیال‌پردازی‌های شوخ‌ چشمانه‌ای که کتاب را برای شهروند بی‌اعتنای امروزی، جذاب و خواندنی می‌کند.

محمود دولت‌آبادی، نویسنده سرشناس ایرانی درباره «رک و پوست کنده» جلد پیشین این مجموعه در روزنامه شرق نوشته بود:

«این کتاب، کتابی است صمیمانه و نکاتی را بازگو می‌کند که احتمالاً بسیاری زنان از گفتنش واهمه دارند و متشکل است از یادداشت‌هایی که اغلب به لبه‌های داستانی هم جا‌به‌جا نزدیک می‌شوند. به عنوان مثال در بخش "پز دادن ما زن‌ها" که نوشته‌ای است بدون رودربایستی و آینه‌ای است برابر چهره اکثریت زنان در لایه‌های پایین از طبقه متوسط توصیفات، کاملا صریح و صمیمانه هستند و یکی از بهترین صحنه‌های داستانی‌اش صحنه‌ای است که زن با همسرش می‌رود برای گذراندن یک روز خوب و هر دو بر خشکی کف رودخانه می‌نشینند، بی‌آنکه در طول روز کلامی با هم سخن بگویند.»

از ناستین همچنین مجموعه داستان «رک و پوست کنده» و «تمشک‌های نارس» در نشر آموت منتشر شده‌ است.

آسیه جوادی مجموعه‌ای به نام «تأملات» هم در دست انتشار دارد. او که همسر جواد مجابی، نویسنده سرشناس ایرانی‌ست، درباره این کتاب می‌گوید: «موضوع کتاب «تأملات» از سلسله بحث‌های من و جواد مجابی درباره موضوعات ادبی و هنری در طول چند سال است که معمولاً سر میز صبحانه با هم داشته‌ایم. در این کتاب همچنین برخی از رؤیاهایی را که در خواب دیده‌ام، آورده‌ام و به طور کلی، از این نظر فکر می‌کنم که کتاب موضوع تازه‌ای دارد. هم‌اکنون هم در حال ویرایش آن هستم.»

آسیه جوادی حدود هشت سال بر روی مجموعه‌ای با عنوان «تکه قبل از تکه شدن، تکه بعد از تکه شدن» در شناخت آثار غلامحسین ساعدی کار کرده است. این آنتالوژی در پانصد صفحه دو سال پیش از سوی به انتشارات افراز برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد اسلامی ارجاع شده، اما هنوز مجوز نشر دریافت نکرده است.

مجموعه داستان «رک و راست بگم؟ (احوال ما زنان)» نوشته‌ی «آسیه جوادی (ناستین)» در ۳۹۲ صفحه و به قیمت ۲۲۵۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

شناسنامه کتاب:

رک و راست بگم؟

(احوال ما زنان)

آسیه جوادی (ناستین)

نشر آموت/ چاپ سوم/ ۳۹۲ صفحه/ ۲۲۵۰۰تومان

کتاب در رادیو زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.