ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفسنجانی: در شرایطی که بیم فتنه بزرگتری می‌رفت، هیچ اتفاقی نیفتاد

عضو منتخب مجلس پنجم خبرگان رهبری گفت: «نمی‌خواهم مسائل را باز کنم اما اگر این راه در سال ۹۲ باز نشده بود چنین نتیجه قابل قبولی در این دوره انتخابات به دست نمی‌آمد».

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، درباره برگزاری انتخابات مجلس دهم گفت: «من تأیید می‌کنم در شرایطی که بیم آن می‌رفت فتنه بزرگتری در راه باشد، هیچ اتفاقی نیفتاد».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، هاشمی رفسنجانی، شنبه ۲۲ اسفند در همایش هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، انتخابات مجلس دهم را نتیجه «گام اول» و رأی مردم در انتخابات ۹۲ دانست.

عضو منتخب مجلس پنجم خبرگان رهبری گفت: «نمی‌خواهم مسائل را باز کنم و نکات منفی در طول این سال‌ها را بازگو کنم اما اگر این راه در سال ۹۲ باز نشده بود چنین نتیجه قابل قبولی در این دوره انتخابات به دست نمی‌آمد».

هاشمی با تأیید سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، درباره صحت انتخابات گفت: «عرض بنده این است در شرایطی که خیلی‌ها منتظر بودند شرایط سختی در ایران رخ دهد چیزی نشد و این نشانه رشد مردم است که ریسک کردند و وارد میدان انتخابات شدند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت «گام دوم» را مدیون «شرایط اجتماعی جامعه سیاستمداران فرهیخته و مردم آگاه» دانست و گفت: «ممکن است بعضی نتایج مطابق نظر رهبری نبوده باشد ولی ایشان در کل ابراز رضایت کردند و این نشانه خوبی است».

رهبر جمهوری اسلامی، پنج‌شنبه ۲۰ اسفند در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هفتم اسفند را «پرمعنا» خواند و گفت که آیت الله یزدی و مصباح یزدی از جمله افرادی هستند که «حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است».

«ما اهل دعوا نیستیم، بیایید با هم بر سر مشترکات حرف بزنیم»

اکبر هاشمی رفسنجانی از تندروی انتقاد کرد و با اشاره به حضور برخی نمایندگان تندرو در مجلس دهم گفت: «در خط آرامش همواره آدم‌های تندرو که خواسته‌ها و شیوه‌ کار‌هایشان متفاوت است نیز حضور دارند. توصیه قرآن به بندگانش این است که در هنگام مواجهه با چنین تندروی‌هایی به آن‌ها سلام کنند. از نظر قرآن جواب تندروی و بداخلاقی سلام است».

علی خامنه‌ای چهارشنبه ۵ اسفند، در آستانه‌ برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، دسته‌بندی‌های «تندرو» و «میانه‌رو» را ادبیات سیاسی دشمن خواند و گفت که «تندرفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست» و «تندرو کسانی هستند که در انقلاب مصمم‌ترند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در نقد «تصوف»، آن را «جریان انحرافی» خواند و گفت: «یکی از ضربه‌هایی که در تاریخ به عقبه قدرت اسلام زده شده است از سوی جریان انحرافی تصوف بوده است. این تفکر صوفی‌منشانه به عقبه دنیای اسلام ضربه زده است به این جهت عقبه جوامع اسلامی پیشرفته نیست».

او در ادامه تأکید کرد: «ما اگر جدی باشیم می‌توانیم راه انحرافی و جریان انحرافی را که به نظام ضربه زده است، اصلاح کنیم».

«جریان انحرافی» اصطلاحی است که مخالفان محافظه کار محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، درباره او و اسفندیار رحیم مشایی به کار می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.