ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۷ شبه‌نظامی کرد در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق کشته شدند

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های این کشور به اردوگاه‌ها و انبارهای مهمات در شمال عراق دست‌کم ۶۷ شبه‌نظامی کرد کشته شدند.

مقامات نظامی ترکیه می‌گویند دستکم ۶۷ تن از اعضای پ‌ک‌ک در حملات جنگنده‌های ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

ارتش ترکیه شنبه ۱۲ مارس /۲۲ اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات جنگنده‌های این کشور به اردوگاه‌ها و انبارهای مهمات در شمال عراق دست‌کم ۶۷ شبه‌نظامی کرد کشته شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش ترکیه نوشت: «جنگنده‌های کشور ترکیه همچنین چهارشنبه گذشته مناطقی را در قندیل، متینا، آواسین، هفتانین و باسیان بمباران کرده است.»

این مناطق عمدتاً مقر استقرار نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در عراق است.

حمله هوایی ترکیه به عراق بدون هماهنگی با دولت این کشور صورت گرفته است. این حملات پیش از این نیز رخ داده بود، اما با واکنش منفی دولت عراق همراه شده بود.

همچنین مقامات ترکیه اعلام کردند، روز گذشته یک بمب در مسیر خودروی زرهی پلیس ترکیه در مرز با عراق منفجر شده است. در پی انفجار این بمب دو افسر نیروی ویژه پلیس ترکیه زخمی شدند.

آتش‌بسی که بین دولت ترکیه و شبه‌نظامیان کرد و نیروهای حزب کارگران کردستان در سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود، پس از دو سال در تابستان گذشته پایان یافت.

پس از پایان آتش‌بس، حملات نیروهای دولت ترکیه به مناطق عمدتاً کردنشین در جنوب شرق ترکیه به شدت افزایش یافت و در برخی از شهر‌ها مقررات منع آمد و شد برقرار شد. بسیاری دولت ترکیه را به کشتن صد‌ها نفر غیر نظامی در مناطق کرد‌نشین متهم می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • chia

    *** Kurd اما نژادی پاک آزاد مبارز آزادی خواه. انسانیت رو فقط میشه از کوردها یاد گرفت. نظرات بالا جالب بودن واسم. توهین کردن به بقیه نژادا آسونه. ولی کوردها با مبارزشون سالهاست مقاومت کردن. نه تورک نه هیچ دولت دیکتاتوری دیگه توانایی حذفشون رو ندارن . پاینده باد Kurd و هرچی انسان آزاد هستش

  • محمد

    کردها حدفشون از مستقل شدن مستقر کردن نیروهای اسرائیلی در منطقه خاورمیانه هستش

  • میترا

    ترک ها همیشه می نالند که چرا در اتحادیه اروپا راهشان نمی دهند. با این وحشی بازیهای خارج از عرف مقررات بین الملل و حمله دولت به رسانه ها و سرکوب غیر متعارف و عصبی صداهای مخالف و فساد شدید حاکمان ترک، مگر دیوانه اند ترکیه را در جمع خود بپذیرند؟ ***

  • اوکتای

    به عنوان یک تورک از حقوق مدنی کوردها در تورکیه و ایران حمایت می کنم همانطور که از حقوق مدنی بلوچها و کوردها و عربها و تورکها و ...در ایران حمایت می کنم. اما تروریسم در هر جای جهان که باشد محکوم هست و عاقبت تروریسم هم جز این نباید باشد. به امید برابری و برادری انسانها و از بین رفتن تروریسم.

  • ارشین

    باید ریشه این بزهای آواره کوهی رو در اورد این *** کمونیست رو زنده باد اسلام زنده باد ترکیه

  • سومر

    اولاً کردهایی که کشته شدنشان خبر شما را چنین غم انگیز و تورکها را جانی نشان داده ***هستند ثانیاً یک غیر ایرانی به یک کشوری غیر از ایران حمله میکند خیانت میکند و تخم نفاق میکارد و در عوض پاسخش را درو میکند شما چرا ناراحتید؟؟ در ظاهر که زر از محکومیت تروریست میزنید حال چرا خموشید؟؟ نمیدانم دستور از کجا دارید اما چنین نوشته ای شماست که موجب شده ما به بچه هایمان بگوییم که فارسها دشمن ما هستند باور کن... این مدتی هست که شروع شده و به قاعده 20 سال بعد باید نتیجه دهد...